حسین کیوان، نوازنده اصفهانی درگذشت

حسین کیوان نوازنده تنبک، شاعر و آهنگساز اصفهانی به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کیوان نوازنده تنبک، شاعر و آهنگساز اصفهانی بود که سابقه همکاری با رادیو را در کارنامه خود داشته است. این استاد برجسته تنبک با وجود محدودیت‌های موجود بر سر راه آموزش تنبک بیشتر مهارت خود را از همنشینی و همنوازی با اساتید مختلف و شنیدن آثار آنها پی گرفته بود.

حسین کیوان علاوه بر این مردی اهل تحقیق و مطالعه بود و سنتور را هم به خوبی می‌نواخت و به همین جهت در عرصه‌هایی چون شعر و آهنگسازی فعالیت‌هایی داشته است. وی در بین اهالی موسیقی اصفهان شهرت بسیاری داشت و اساتید شهناز و کسایی زبان به تحسین تنبک نوازی او گشوده‌اند. کیوان بیشتر ایام خود را در حضور در محافل موسیقی، مطالعه و همکاری با هنرمندان اصفهانی گذرانده است.

این هنرمند برجسته در تنبک نوازی اگر چه از آموزش حسین تهرانی به صورت مستقیم بهره‌ای نبرده است ولی شیوه نوازندگی او را به خوبی به ارث برده است که این موضوع بیش از هر چیز به شوق و شور فراوان او باز می‌گردد.

کیوان با وجود اینکه برای بهره‌مندی از محضر استاد حسین تهرانی شرایط کافی را نداشت، اما با اندوخته‌های پراکنده خود به شیوه شفاهی و خودآموزی بر اساس کتاب آموزش تنبک حسین تهرانی به رتبه‌ای رسید که امروز پس از درگذشت وی اساتید بسیاری زبان به تمجید او از حسرت از دست دادن این هنرمند فقید اصفهانی گشوده‌اند.

این هنرمند برجسته سرانجام در سوم بهمن به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

کد خبر 470273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.