اصفهان در ۸ و ۹ بهمن آلوده تر می‌شود

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: آلودگی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری شدیدتر می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار در سطح استان اصفهان تا سه روز آینده است، از این رو وضعیت جوی در بسیاری از مناطق استان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به پایداری نسبی جو، غبار صبحگاهی و غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد و تا روز دوشنبه کیفیت هوا در برخی ساعات روز ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات نیز در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان، اضافه کرد: ناپایداری ضعیف در روز سه شنبه سبب بهبود وضعیت کیفی هوا می‌شود اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری آلودگی هوا شدید خواهد بود.

آقایی با اشاره به افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی افزود: چوپانان با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 470257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.