از هشدار پپ تا ناامیدی کرگر به قهرمانی لیورپول

تیم فوتبال لیورپول که پس از ۳۰ سال توانست به حسرتش برای قهرمانی لیگ برتر پایان دهد حالا شرایط بدی پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، "زمانی که ما از عنوان قهرمانی‌مان دفاع کردیم و به اولین تیمی تبدیل شدیم که در ۱٠ سال اخیر این کار را کرده، توانستیم قدرتمان را به همه ثابت کنیم. آن‌ها تازه امسال متوجه می‌شوند که کارشان چقدر سخت است و مشخص می‌شود که توانایی‌اش را دارند یا خیر. " اینها سخنان گورادیولا پس از دبل قهرمانی در لیگ جزیره است.

صحبت‌های پپ و هشدارش به لیورپولی‌ها همان داستان سخت‌تر بودن حفظ قهرمانی از قهرمان شدن است. کاری که در دهه گذشته فقط پپ گواردیولا موفق به انجامش شده و بزرگانی همچون فرگوسن، مورینیو و آنچلوتی در رقم زدنش ناکام بودند.

لیورپول کلوپ حالا چهار بازی متوالی‌است که در لیگ برتر گل نمی‌زند و این آمار برای تیمی که سرمربی‌اش یورگن کلوپ است یک عملکرد فاجعه است. آمار شکست‌ناپذیری قرمزها در آن فیلد برابر برنلی "شأن دایچ" هم از بین رفت و حالا تیم آقای معمولی، معمولی‌تر از یک تیم مدعی در جمع بالانشینان حضور دارد.

وضعیت برای کلوپ هنوز به بدی فصل آخرش در دورتموند نرسیده است، اما دور شدن از صدر جدول لیگ برتر برای لیورپول چیزی کمتر از قعرنشینی دورتموند در بوندسلیگا ندارد.

مرد آلمانی که بعد از به بن‌بست رسیدن در دورتموند خودش را قربانی کرد تا دورتموند نجات پیدا کند، حالا در تلاش است که در انگلیس تیمش وارد بحران مهلکی نشود.

کلوپ برای دچار نشدن به شرایط غیرقابل جبران، باید خیلی کارها انجام بدهد و شاید مهمترین کار این باشد که توان از دست رفته خط حمله‌اش را دوباره برگرداند.

او به وضوح از موقعیت‌هایی که از دست می‌دهند گلایه کرده و با نیمکت نشین کردن صلاح و فیرمینو نشان داده که به هیچ وجه از مهاجمانش رضایت ندارد.

در شرایط فعلی تیم کلوپ بیشترین ضربه را از نبود "دیگوژوتا" خورده است. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد مهاجم پرتغالی در اولین فصل حضورش آنقدر برای لیورپولی‌ها تأثیرگذار باشد و نبودش حتی از نبودن فن‌دایک هم بیشتر به چشم بیاید.

کلوپ همان طوری که خودش هم اعتراف کرد در زمان شکست مقصر اول سرمربی است و حالا اوست که باید در نبود بازیکن‌های کلیدی در افت ستاره‌های هجومی و در بحران خلاقیت هافبک‌های تهاجمی شرایط تیم را عوض کند.

لیورپول حالا به جایی رسیده است که کاپیتان سابقش ابراز امیدواری می‌کند، تیمش بتواند سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد و از نظر جیمی کرگر یعنی اینکه تیم کلوپ نمی‌تواند برای دوباره قهرمان شدن زیاد امیدوار باشد.

کد خبر 470243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.