۸۰ نفر بی‌سرپناه و کارتن‌خواب هر شب در سنندج اسکان می‌یابند

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: در راستای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی، شبانه ۸۰ نفر بی سرپناه و کارتن‌خواب در۲ گرمخانه این شهرستان اسکان داده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، صلاح‌الدین وکیلی در این باره اظهار کرد: هر سال با آغاز فصل سرما و در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی طرح اسکان افراد بی سرپناه و کارتن خواب اجرا خواهد شد.

وی افزود: امسال نیز از آبان طرح اسکان افراد بی سرپناه در گرمخانه این شهرداری واقع در چهار راه انقلاب سنندج آغاز شد، اما نسبت به سال‌های گذشته اسکان این افراد با تغییراتی رو به رو شد.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی مبنی بر رعایت بهداشت در گرمخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجمع افراد کارتن خواب در گرمخانه، اقدامات لازم در خصوص راه اندازی دومین گرمخانه انجام شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای دی ماه دومین گرمخانه شهرداری واقع در خیابان ۱۷ شهریور فعالیت خود را آغاز کرده است و شبانه از ظرفیت این دو گرمخانه جهت اسکان افراد بی سرپناه استفاده خواهد شد.

وکیلی با اشاره به اسکان ۸۰ نفر افراد بی سرپناه و کارتن خواب در این دو گرمخانه یادآور شد: با مصوبه شورای شهر تمهیدات لازم برای تهیه یک وعده غذای گرم برای افراد اسکان یافته انجام داده شده است.

وی با بیان اینکه از افراد بی سرپناه در گرمخانه تست تب سنجی گرفته شده است و تمام اطلاعات آنها هم ثبت خواهد شد، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده افراد بی سرپناه در معابر شهری با شماره تماس ۳۳۲۷۸۸۰ جهت جمع‌آوری و انتقال آن‌ها به گرمخانه تماس بگیرند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 470231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.