اجرای طرح ویژه توانمندسازی کودکان کار در مشهد

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از اجرای یک طرح ویژه با هدف مهارت افزایی کودکان کار، تحت عنوان «کودک توانا» خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضا دانایی ضمن تشریح جزئیات این طرح، اظهار کرد: طرح «کودک توانا» ویژه کودکان کار در قالب مجموعه‌ای از خدمات روان درمانی، مهارت‌های اشتغال‌زایی و آموزشی همچنین ایجاد فضای سرگرم کننده در راستای توانمندسازی این گروه در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح از ابتدای سال تاکنون ۵۰ کودک کار که در مراکز حمایتی نگهداری می‌شوند را تحت پوشش قرار داده است همچنین افزایش توانمندی‌ها، دانش و مهارت‌های کودکانی که مشغول کار در کارگاه‌های ضایعات بوده در این طرح دیده شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: آموزش‌های مهارت‌های فنی، توان افزایی روانی و اجتماعی و کسب مهارت‌افزایی کودک از جمله اهداف طرح «کودک توانا» است. همچنین این سازمان با ورود به مسئله آموزش کودکان کار، تلاش می‌کند تا با حمایت از آنان به بخشی از نیازهای اجتماعی، آموزشی و تفریحی‌شان پاسخ مطلوب داده و در مسیر توانمندسازی آنان گام بردارد.

کد خبر 470203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.