توسعه خدمات الکترونیکی در آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از توسعه خدمات الکترونیکی این سازمان خبر داد و گفت: در این راستا تحویل نرم‌افزار بایگانی الکترونیک، یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی در سامانه جامع اطلاعات و ثبت کد استاندارد بین‌المللی تجهیزات مورد نیاز در سامانه وزارت صمت انجام شده است.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه نظرسنجی پیامکی از حادثه‌دیدگان، اتصال ایستگاه‌ها به شبکه فیبر نوری، پیاده‌سازی نرم‌افزار میز خدمت، نصب دکل ستاد فرماندهی جدید و پیاده‌سازی سامانه آموزش آنلاین شهروندان از جمله اقدامات در راستای توسعه خدمات الکترونیکی آتش نشانی اصفهان بوده است.

وی با اشاره به آمار بازدیدهای سنجش ایمنی آتش نشانی در ۹ ماهه سال جاری، گفت: تعداد ۱۶۲ بازدید از صنایع و کارخانجات، یک‌هزار و ۱۵۸ بازدید از اصناف، پنج هزار و ۳۶۳ بازدید جهت رفع نواقص طرح‌ها، ۳۶۵ بازدید از گودبرداری، ۱۳۳ بازدید از سایت‌های بازی کودکان بر اساس استاندارد ۱۷۰۲۰، ۳۶۱ بازدید از مساجد، ۶۶۳ بازدید از مدارس و بیمارستان‌ها و سه هزار و ۲۴۲ سنجش دانش ایمنی آتش‌نشانان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به روند تقویت اکیپ‌های تخصصی عملیات، گفت: اکیپ تدارک و آماده‌سازی گروه ضربت، اکیپ تخصصی نجات در ارتفاع و کوهستان و اکیپ تخصصی غواصی و ستاد سیل در سازمان فعال است که برای اکیپ تخصصی نجات در ارتفاع و کوهستان ۱۲ هزار و ۴۶۳ نفر ساعت آموزش تخصصی کار در ارتفاع برگزار شده و برای اکیپ تخصصی غواصی و ستاد سیل شش هزار و هشت ساعت آموزش حرفه‌ای غواصی (درون‌سازمانی) و ۷۰۴ ساعت آموزش غواصی (برون‌سازمانی) برگزار شده است.

وی ادامه داد: آموزش و آماده‌سازی گروه ضربت ویژه با مهارت‌های چندگانه و آمادگی جسمانی بالا به منظور واکنش اضطراری در شرایط خاص و بحرانی انجام شده است.

گلابی از کاهش هفت درصدی آمار تماس‌ها با شماره ۱۲۵ این سازمان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۳۱۳ هزار و ۷۵۵ تماس با تلفن ۱۲۵ برقرار شده که در مقایسه با آمار ۹ ماهه سال گذشته به میزان ۳۳۶ هزار و ۶۷۸ تماس کاهش هفت درصدی را نشان می‌دهد که بر اساس این آمار به طور متوسط هر ۷۵ ثانیه یک تماس با آتش نشانی اصفهان برقرار می‌شود.

وی همچنین از کاهش ۹ درصدی آمار حوادث در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال گذشته سه هزار و۷۳۷ حادثه در شهر اتفاق افتاد در حالی که این آمار در ۹ ماهه امسال به عدد سه هزار و ۳۹۰ حادثه کاهش یافته است.

کد خبر 470200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.