دستگیری ۴ شکارچی متخلف در مناطق مرزی گلستان

فرمانده هنگ مرزی اترک از دستگیری چهار شکارچی متخلف در اینچه برون و مراوه تپه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ محمدباقر نجفی‌نژاد، اظهار کرد: در راستای برقراری امنیت پایدار و برابر اعلام منابع و مخبرین مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در سطح نوار مرز، اکیپی از مأموران پاسگاه با هدایت عوامل دسته رزم اطلاعات گروهان مراوه تپه ضمن هماهنگی و اخذ مجوز قضائی و انجام اقدامات اطلاعاتی و تحلیل هدایت عملیات توسط فرمانده گروهان در مکان مناسب اقدام به کمین کردند.

وی افزود: مشاهدات نشان داد که سه شکارچی در محدوده میله‌های مرزی در حال شکار بوده که سریعاً با عملیات غافل گیرانه و ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده هنگ مرزی اترک تصریح کرد: از این افراد دو عدد چراغ دستی، سه عدد تله شکار و یک عدد سلاح سرد چاقوی کمری کشف و جهت سیر مراحل قانونی به پاسگاه مرزی آق تقه دلالت داده شدند.

نجفی ادامه داد: مأموران پس از تشکیل پرونده قضائی، متهمان را به همراه اقلام مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرایم وی به مراجع ذیصلاح معرفی کردند.

وی همچنین از کشف یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و دستگیری یک نفر شکارچی در حوزه استحفاظی گروهان اینچه برون، خبر داد.

فرمانده هنگ مرزی اترک افزود: برابر گزارشات واصله مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در سطح تالاب‌های حوزه استحفاظی گروهان مرزی اینچه برون، موضوع در دستور کار مرزبانان قرار گرفت و ضمن هماهنگی و اخذ مجوز قضائی و انجام اقدامات عملیاتی به محل مورد نظر اعزام و با رعایت همه موازین شرعی و قانونی متهم را که در همان حوالی در حال شکار بود متوقف و تعداد یک قبضه سلاح شکاری از نامبرده توقیف و متهم هم توسط مأمورین دستگیر شد.

وی افزود: مأموران پس از تشکیل پرونده قضائی، متهم را به همراه اقلام مکشوفه به محاکم قضائی دلالت دادند.

منبع: رکنا

کد خبر 470182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.