فشار خون بالا خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، چاقی و فشار خون بالا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون بالا به عنوان شایع‌ترین بیماری در بین افراد مبتلا به کووید -۱۹ در نظر گرفته می‌شود. معمولاً بیشتر کسانی که به ویروس کرونا آلوده می‌شوند علائم خفیف آن مانند سرفه، تب و خستگی را تجربه می‌کنند در حالی که برخی دیگر با علائم شدید آن شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه و تنگی قفسه سینه مواجه می‌شوند.

دلایل اصلی مرگ و میر افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، سندروم دیسترس تنفسی حاد (ARDS)، نارسایی قلبی و نارسایی کلیه است. بیشتر مرگ و میرهای مربوط به این بیماری در بین افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا مشاهده شده است. هنوز مشخص نیست که آیا فشار خون کنترل نشده عامل خطر برای ایجاد عفونت و بروز نوع شدید بیماری کرونا محسوب می‌شود یا خیر.

بنابراین گروهی از محققان به منظور بررسی عوامل تاثیرگذار بر افزایش خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های پزشکی ۵۹۸ فرد مبتلا به کرونا را ارزیابی کردند. پژوهشگران افراد شرکت کننده در مطالعه را بر اساس میزان فشار خون آن‌ها به دو گروه تقسیم کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که ۲۹.۴ درصد افراد به فشار خون بالا مبتلا بودند، در حالی که ۷۰.۶ درصد آن‌ها فشار خون طبیعی داشتند.

محققان طی انجام این مطالعه متوجه شدند که افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری‌هایی مانند دیابت، مشکلات کلیوی و بیماری‌های قلبی عروقی نیز رنج می‌بردند. به همین دلیل افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. در نهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که افراد دارای فشار خون بالا که بیش از ۶۰ سال سن دارند دارای اضافه وزن هستند و به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و بیماری مزمن کلیه مبتلا هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند.

نتایج این مطالعه در مجله Clinical Hypertension منتشر شده است.

کد خبر 470160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.