هواشناسی: از فردا شاخص آلودگی هوای اصفهان افزایش می‌یابد

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از استقرار جوی پایدار در سطح استان خبر داد و گفت: شاخص کیفی هوا از روز شنبه در مناطق مرکزی افزایش می یابد و آلودگی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در سطح استان اصفهان تا ۳ روز آینده است از این رو آسمان بسیاری از مناطق در این مدت صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد و غبار صبحگاهی به‌ویژه در مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به پایداری نسبی جو از فردا شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی فراهم است و شاخص کیفی هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای هوا، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

علی‌عسگریان اضافه کرد: خور وبیابانک با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی ثبت شده در ۲۴ ساعت اخیر از فریدون‌شهر و با میانگین ۱ دهم میلی‌متر بوده است، افزود: سرعت وزش باد روز گذشته در برخی مناطق از جمله کلان‌شهر اصفهان ۱۵ متر بر ثانیه، سمیرم ۲۲ متر بر ثانیه، نائین ۲۰ متر بر ثانیه، دهاقان ۲۱ متر بر ثانیه، مهاباد ۱۹ متر بر ثانیه و گلپایگان و مبارکه ۱۸ متر بر ثانیه بوده است.

کد خبر 470087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.