روسیه خواستار لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از بی‌اعتنایی کشورهای غربی به مشکلات انسانی در نتیجه تحریم‌ها علیه سوریه انتقاد کرده و از اتحادیه اروپا خواست این اقدامات یکجانبه و غیرقانونی را کنار بگذارد.

به گزارش ایمنا، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا به دنبال آمریکا فقط در حال تشدید اعمال تحریم‌ها علیه دولت سوریه است که در شرایط اپیدمی ویروس کرونا، تنها تإثیر مخربی بر وضعیت انسانی در این کشور دارد و این اقدام باید کنار گذاشته شود.

زاخارووا گفت: «ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که عاقلانه رفتار کرده و به عرصه حقوق بین المللی بازگردد. اکنون دیگر زمان آن رسیده که اتحادیه اروپا تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه دمشق را به خاطر مردم سوریه که جامعه غربی آنقدر به آن توجه نشان می‌دهد، و همچنین به خاطر تأمین ثبات و امنیت کلی در منطقه، لغو کند.»

این دیپلمات روس تأکید کرد که به رغم تمامی درخواست‌های جامعه بین الملل، غربی‌ها تاکنون هیچ اقدامی برای از بین بردن عواقب جدی این تحریم‌ها که مردم سوریه را در شرایط اپیدمی کرونا با مشکلات بسیاری مواجه کرده، انجام نداده‌ند.، واقعیت این است که در نتیجه اعمال محدودیت‌های کشورهای غربی، در وهله نخست مردم سوریه آسیب دیده و بحران اجتماعی و اقتصادی در این کشور عمیق‌تر می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ابراز تأسف کرد که اتحادیه اروپا نه تنها کمکی به رفع مشکلات و بهبود وضعیت دشوار انسانی در سوریه نمی‌کند، بلکه با تشدید تحریم‌ها علیه مقامات دمشق، آن را عمیق‌تر کرده است.

در اواسط ماه ژانویه، اتحادیه اروپا، "فیصل المقداد" وزیر امور خارجه سوریه را به فهرست افراد حقیقی و حقوقی که شامل محدودیت‌های یکجانبه هستند، افزود. در این فهرست، "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و اعضای خانواده وی نیز گنجانده شده‌اند.

کد خبر 470077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.