هرچه سریعتر تحولی در معیشت مردم ایجاد شود

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه به دولت جدید آمریکا نمی‌توان و نباید دل بست گفت: باید هرچه سریعتر تحولی در معیشت مردم ایجاد شود تا مردم بیش از پیش احساس امنیت و آرامش کنند.

به گزارش ایمنا، آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروز کشور علی رغم وجود تحریم‌ها روی پای خودش مانده و بحمدالله پیشرفت‌هایی نیز داشته است.

وی افزود: به دولت جدید آمریکا نمی‌توان و نباید دل بست، رقیب انتخاباتی رئیس جمهور فعلی آمریکا بیش از ۷۰ میلیون رأی آورده است و قاعدتاً رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ایستادگی ملت ایران مقابل تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا گفت: ملت ما با این ایستادگی که از خود نشان داد برگ زرینی در تاریخ سراسر افتخار خود ترسیم کرد.

وی بیان کرد: باید هرچه سریعتر تحولی در معیشت مردم ایجاد شود تا مردم بیش از پیش احساس امنیت و آرامش کنند و باید رویه‌ها، قوانین و بخش‌نامه‌های نادرست که بر معیشت مردم فشار وارد می کند هر چه سریعتر اصلاح شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر لزوم تلاش جهادی مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی عنوان کرد: امروز قشر کارگر و آسیب‌پذیر جامعه درآمدشان تغییری نکرده است اما قیمت اجناس پشت سر هم بالا می رود و متأسفانه حتی گاهی شاهد رشد ده برابری قیمت‌ها هستیم؛ این افراد در صورتی که دارای مسکن باشند، با این مبالغ پایین زندگی شان بسیار سخت خواهد بود و اگر خانه نداشته باشند هم هر آنچه درآمد دارند باید صرف کرایه‌ خانه کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر مانع به نگاهداری بانک‌ها شوند و به هر شکلی از تعطیلی صنایع جلوگیری کنند چراکه اگر صنعت نباشد همه زندگی مردم معطل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود نرخ ارز را چه کسی مدیریت می‌کند، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت ارز تأثیری بر قیمت‌ها در بازار ندارد، چرا با بالا رفتن نرخ آن کالاها افزایش پیدا می کند اما پایین آمدن نرخ ارز تأثیر چندانی بر کاهش قیمت کالاها و خدمات ندارد.

منبع: تسنیم

کد خبر 470027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.