کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کرونا هنوز تمام نشده است و کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و سهل انگاری می‌تواند خطرآفرین باشد، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این هفته در مقایسه با هفته گذشته از ۷۸ درصد به ۷۵ درصد کاهش یافته است.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این هفته در مقایسه با هفته گذشته از ۷۸ درصد به ۷۵ درصد کاهش یافته است، افراد بدانند در وضعیت شکننده‌ای قرار داریم و باید دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا به طور مستمر و دقیق رعایت شود تا با شرایط حاد و بحرانی مانند پیک‌های گذشته کرونا روبه‌رو نشویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطر نشان کرد: شیوع کرونا همچنان در کمین است و در صورت غفلت و عادی انگاری اوضاع بار دیگر شاهد افزایش آمار ابتلاء و مرگ و میر در استان یزد خواهیم بود، بنابراین باید دقت کنیم بتوانیم با کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ شرایط فعلی را بهبود ببخشیم.

کد خبر 469986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.