روزانه ۸۵ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود

شهردار آستارا گفت: در فصل زمستان روزانه ۸۰ تا ۸۵ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و شهرداری با ۹۰ نیروی خدمات شهری و ماشین آلاتی که در اختیار دارد در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی در تلاش است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، پاکبانان بندر مرزی آستارا همانند پاکبانان سایر شهرهای ایران، به صورت گمنام در خط مقدم مبارزه با شیوع این ویروس بوده‌اند و زحمات شبانه روزی آنان در پاکسازی شهر و رفع آلودگی‌های محیط شهری قابل تقدیر است.

وی افزود: نارنجی‌پوشان و نیروهای خدمات شهری در زمان همه گیری کرونا به طور مستقیم با آلوده‌ترین پسماندهای خطرناک سر و کار دارند، اما بی ادعا تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهند.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: کار پاکبانان در شرایط عادی بسیار سخت است، اما در یکسال گذشته با شیوع ویروس کرونا همواره در معرض خطر بیشتری بوده‌اند و این مدت در راه خدمت به شهروندان تعداد زیادی از نارنجی‌پوشان به این بیماری مبتلا شده‌اند و تعدادی از آن‌ها در این راه جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در این مدت همه مراحل شست و شو، کفن و دفن متوفیان براثر بیماری کرونا و حمل اجساد از بیمارستان شهید بهشتی آستارا به سایر شهرهای گیلان و استان اردبیل بر عهده نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا بوده است.

معیتی گفت: نیروهای خدمات شهری همیشه در شرایط بحرانی و آب و هوایی مختلفی همچون باد، باران، سیلاب و برف در حال رفع آبگرفتگی، پاکسازی مسیر نهرها، برف‌روبی معابر و خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث آتش سوزی که هفته گذشته در مرز جمهوری آذربایجان و ایران در منطقه بهارستان و حیران رخ داد، نیروهای خدمات شهری به مدت سه شبانه روز در اطفای حریق به سایر نیروهای امدادی کمک کردند.

شهردار آستارا افزود: در فصل زمستان روزانه ۸۰ تا ۸۵ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و شهرداری با ۹۰ نیروی خدمات شهری و ماشین آلاتی که در اختیار دارد در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی در تلاش است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند.

وی گفت: نیروهای خدمات شهری زباله‌ها شهری را طبق زمان بندی و ساعت مشخصی جمع آوری می‌کنند لذا از شهروندان انتظار داریم به منظور حفظ سلامت پاکبانان، لوازم بهداشتی یکبار مصرف مخصوص پیشگیری از کرونا را از سایر زباله‌ها تفکیک کرده و آن را در کیسه‌های دربسته در مخازن مخصوص قرار دهند و از رهاسازی ماسک و دستکش در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 469982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.