کشف ۱۱۴ دستگاه غیرمجاز ماینر در یک معدن شن

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۱۴ دستگاه ماینر که به صورت غیرمجاز در یک معدن شنکه در آن ارز دیجیتال استخراج می‌کردند خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر، اظهار کرد: مأموران انتظامی پاسگاه " همگین" شهرستان دهاقان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شدند مقدار زیادی دستگاه ماینر در یک معدن شن در حال استخراج ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی و غیر مجاز است.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم یک گروه از مأموران به محل موردنظر اعزام و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ۱۱۴ دستگاه ماینر در حال استخراج ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی و غیرمجاز هستند که محل پلمب و دستگاه‌ها جمع‌آوری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطرنشان کرد: ارزش ماینرهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ هاشمی‌فر از تحویل متهم این پرونده و تحویل وی به مراجع قضائی خبر داد و گفت: طبق نظر کارشناسان فنی برای تولید هر بیت کوئین حدود ۱۰۰ دستگاه در یک ماه باید روشن باشد که ۷۲ هزار کیلو وات ساعت برق معادل مصرف ۲۴ واحد مسکونی در یک سال را مصرف می‌کنند که لازم است شهروندان عزیز هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 469968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.