آغاز اجرای طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش‌آموز

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان و خانواده گفت: افزایش میزان مشارکت و فعالیت های اجتماعی جامعه با آموزش دانش آموزان صورت می گیرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش، فرحناز مینایی پور در مراسم افتتاحیه طرح ملی مشارکت اجتماعی دختران خراسان شمالی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح در مدارس کشور ضمن شناسایی استعدادها، شاهد رشد و پرورش دانش آموزان دختر توانمند و علاقمند در این حوزه خواهیم بود و این دانش آموزان از اکنون با موضوع مشارکت اجتماعی در فعالیت‌های مختلف جامعه آشنا شده و به تمرین می‌پردازند.

وی افزود: میزان مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی در جامعه با آموزش دانش آموزان قطعاً افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد و ما باید از اکنون دانش آموزان را برای فعالیت‌های اجتماعی آینده آماده سازیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: از سال گذشته با همکاری معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری دوره‌های آموزشی افزایش مشارکت اجتماعی دختران در دستور کار قرار گرفته است، این طرح هم اکنون در برخی استان‌ها با هدف شناسایی استعداد دانش‌آموزان در حال اجرا است تا زمینه‌های مشارکت اجتماعی زنان و دختران در حوزه‌های مختلف بیش از پیش فراهم شود.

وی گفت: در طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران فواید مشارکت اجتماعی، تشکل‌های دانش‌آموزی و سازمان‌های مردم نهاد و شیوه اجرای آن در مدرسه مورد توجه است و بر این اساس در فضای مشارکتی تضادها و تعارض‌ها کمتر خواهد شد.

مینایی‌پور خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد فرهنگیان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که این موضوع یک ظرفیت بسیار خوب برای تربیت و پرورش دختران و مادران آینده به شمار می‌رود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: مهمترین مأموریت دفتر امور زنان توجه به شاخص‌های عدالت جنسیتی، توسعه شایستگی‌ها و نقش‌آفرینی دختران و زنان و دستیابی به آموزش و پرورش مبتنی بر تفاوت‌های فردی است.

کد خبر 469953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.