افزایش دو برابری سهمیه قلم انسولین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سهمیه قلم انسولین در کاشان مستقل از استان اصفهان به دو برابر مقدار قبلی افزایش یافته است، چرا که مصرف انسولین‌های قلمی در مردم منطقه کاشان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است و نیاز بیشتری نسبت به آن در این منطقه وجود دارد.

سیدعلیرضا مروجی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه انسولین‌های قلمی یکی از نیازهای جدی بیماران مبتلا به دیابت است، اظهار کرد: برای افزایش سهمیه انسولین منطقه کاشان تلاش‌های فراوانی شد و با رایزنی‌های انجام شده سهمیه کاشان مستقل از استان اصفهان به دو برابر مقدار قبلی افزایش یافت.

وی در خصوص پیگیری‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای دریافت و توزیع هر چه سریع‌تر قلم‌های انسولین، افزود: از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم تا با وجود افزایش سهمیه، تعداد بیشتری قلم انسولین را به منطقه کاشان اختصاص دهد، چرا که مصرف انسولین‌های قلمی در مردم منطقه کاشان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است و نیاز بیشتری نسبت به آن در این منطقه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: دو سوم افراد مبتلا به دیابت در مناطق شهری زندگی می‌کنند که سه چهارم آن‌ها در سن کار هستند و حدود ۴.۲ میلیون نفر سالیانه در جهان در اثر دیابت فوت می‌کنند، همچنین هزینه‌های جهانی دیابت ۷۶۰ میلیارد دلار در سال بوده و دیابت عامل ۱۰ درصد از کل هزینه‌های صرف شده در سلامت است.

وی در خصوص شناسایی بیماران مبتلا به دیابت در منطقه کاشان، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۶ هزار و ۳۲۵ نفر بیمار مبتلا به دیابت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان شناسایی و تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد حدود ۶.۱ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال هستند.

کد خبر 469942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.