سئول: امیدواریم با دولت جدید آمریکا اختلافات با ایران حل شود

یک مقام ارشد کره جنوبی گفت که سئول امیدوار است با آغاز به کار دولت جدید آمریکا، موضوعات مورد اختلاف میان ایران و کره حل و فصل شود.

به گزارش ایمنا، یک مقام ارشد وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (پنج شنبه) اظهار کرد: سئول انتظار دارد که آغاز به کار دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن به حل و فصل اختلافات با سئول بر سر نفتکش توقیف شده کره‌ای و همچنین دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره به دلیل تحریم‌های آمریکا کمک کند.

وی که خواست نامش فاش نشود همچنین به خبرنگاران گفت: ما بر این باوریم که موقعیتی به وجود خواهد آمد که می‌توانیم یک راه حل فوری برای مسئله کشتی توقیف شده پیدا کنیم.

این مقام کره‌ای ادامه داد: دولت به رایزنی‌های خود با طرف ایرانی ادامه خواهد داد و با آغاز به کار دولت جدید در آمریکا انتظاراتی داریم.

وی همچنین اظهارات مقامات ایران مبنی بر این را رد کرد که حل نشده باقی ماندن موضوع پول بلوکه شده ایران به دلیل نبود اراده سیاسی کره است، نه تحریم‌های آمریکا.

این مقام کره‌ای همچنین اظهار کرد: اگرچه این صحت دارد که رسیدگی به مسئله دارایی‌های بلوکه شده ایران ممکن است زمان بر باشد اما اراده سیاسی و تمایل ما برای گفت‌وگو با دولت آمریکا بیش از هر زمان دیگری است.

وی مدعی شد که مسئله دارایی‌های بلوکه شده به دلیل نبود اراده سیاسی ما نیست بلکه ناشی از عوامل ساختاری به دلیل تحریم‌های آمریکاست.

منبع: ایسنا

کد خبر 469939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.