مهدی عبدی: ۱۰۰ درصد به آقای گلی فکر می‌کنم

مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس که در دو بازی اخیر این تیم موفق به گلزنی شده به خبرورزشی گفت: دوست دارم اول تیم پرسپولیس قهرمان شود و بعد اگر خدا خواست به کمک همبازیانم کفش طلا بگیرم. 

به گزارش ایمنا، گلزنی در بازی‌های حساس به تیتری تکراری برای مهاجم جوان پرسپولیس تبدیل شده است؛ مهاجمی که گلزنی در لیگ برتر ایران را از دربی آغاز می‌کند و یک هفته بعد در یکی از دشوارترین و نفسگیرترین بازی‌های فصل تیمش دروازه حریف را باز می‌کند. صحبت از «مهدی عبدی» است. او مهاجمی در سطح آسیا نشان داده است و به‌رغم جوانی‌اش، گل‌هایی در زمین مسابقه می‌زند که همه را متحیر می‌کند. دقیقاً به همین خاطر است که یحیی گل‌محمدی او را به عنوان مهاجم فیکس تیمش انتخاب کرده است. حالا همه می‌دانند که این جوان ۲۲ ساله می‌تواند یکی از ستاره‌های یک دهه آینده فوتبال باشد. به بهانه گل حساسی که مهدی عبدی برابر فولاد خوزستان به ثمر رساند با این بازیکن تماس گرفتیم و...  
 این‌بار گل زدی و پرسپولیس برنده شد! 

بله، خدا را صد هزار مرتبه شکر که پرسپولیس برنده شد. متأسفانه در فینال آسیا با کمک همبازیانم موفق به گلزنی شدم اما در نهایت بازی را به اولسان واگذار کردیم در حالی که شایسته قهرمانی بودیم. 

 و دربی که گل زدی و پرسپولیس نبرد؟

متأسفانه در بازی با استقلال هم دوباره داستان تکرار شد. خیلی خوب بازی کردیم و می‌توانستیم برنده شویم اما دربی مساوی شد. 

بالاخره این طلسم در بازی با فولاد خوزستان شکسته شد؟

باز هم خدا را شاکرم. روی گلی که به ثمر رساندم احمد نوراللهی خیلی تأثیرگذار بود. پاس زیبایی با سر داد که توپ هم روی پای من سوار و تبدیل به گل شد. 

وقتی آن پنالتی اعلام شد فکرش را نمی‌کردی باز هم یک بازی دیگر گل زدی و مساوی تمام شد؟!

 (‌می‌خندد) نه، بیشتر فکر می‌کردم پنالتی گل نشود. واقعاً آن توپ پنالتی نبود و توپ به دست حسین کنعانی نخورد. من احترام زیادی برای داوران قائلم ولی آن توپ اصلاً پنالتی نبود. 

 البته محمدحسین زاهدی‌فر، داور مسابقه از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد؟

بهتراست به این سؤال مسئولان باشگاه و بزرگان پرسپولیس جواب بدهند. 

 برای تو به عنوان یک مهاجم، گلزنی در چنین دیدار حساسی چه احساسی دارد؟

ببینید شغل من گلزنی است اما اصولاً گل زدن احساس خوب و لذت‌بخشی دارد. من هم وقتی گل می‌زنم انگار بال درمی‌آورم و پرواز می‌کنم. 

 گل دربی خودت را بیشتر دوست داری یا گل نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا؟

هر گُل یک بویی دارد!

 گلی که به فولاد خوزستان زدی دومین گل تو در لیگ بیستم بود. بی‌تعارف به آقای گلی این دوره از مسابقات فکر می‌کنی؟

 ۱۰۰درصد به آقای گلی فکر می‌کنم اما اول قهرمانی پرسپولیس. دوست دارم اول تیم پرسپولیس قهرمان شود و بعد اگر خدا خواست به کمک همبازیانم کفش طلا بگیرم. 

 لابد می‌دانی در حال حاضر گادوین منشا و سجاد شهباززاده با زدن ۹ گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر هستند؟

بله، رقابت خیلی سختی امسال وجود دارد. مهاجمان خوب و بزرگی در لیگ برتر ایران توپ می‌زنند که همه دنبال عنوان آقای گلی هستند. با این وجود من هم اول تلاش می‌کنم بازیکن مثمرثمری برای پرسپولیس باشم و سپس کفش طلای لیگ بیستم را بگیرم. هر چند می‌دانم کار بسیار سختی پیش‌رو دارم. 

 یک سؤال کلیشه‌ای هم داریم‌؛ اینکه الگوی فوتبالی خارجی  مهدی عبدی چه کسی است؟

زلاتان ایبراهیموویچ الگوی کودکی و نوجوانی من است. نمونه‌ای از همه فاکتورهای لازم برای یک مهاجم. او سرزن قابلی است و روی زمین هم توانایی‌های تکنیکی بالایی دارد. ضربات به چهارچوب زلاتان هم فوق‌العاده است و از همه مهم‌تر تداوم اوست. 

 زلاتان در آستانه ۴۰ سالگی آن هم به عنوان مهاجم هنوز در سطح اول فوتبال بازی می‌کند. اتفاقاً بعد از بازی پرسپولیس، زلاتان موفق شد در بازی با کالیاری ۲ گل برای آث میلان بزند تا تیمش ۲ بر صفر برنده شود!
واقعاً زلاتان تَک است. بهترین مهاجم دنیای فوتبال که دیگر کسی روی دستش نخواهد آمد. 

 فکر می‌کنی تو هم بتوانی تا ۳۹ یا ۴۰ سالگی فوتبال بازی کنی؟

خیلی خیلی سخت است. فقط نوابغ و بزرگانی مثل زلاتان می‌توانند تا ۴۰ سالگی با این قدرت توپ بزنند. 

ولی شما هم سیدجلال حسینی را دارید؟

دقیقاً همین‌طور است. آقاسید یک الگو برای همه ماست. همه فوتبالیست‌ها دوست دارند تا ۴۰ سالگی بازی کنند اما امکان‌پذیر نیست. امثال زلاتان یا آقاسیدجلال حسینی از خیلی چیزها گذشته و زندگی حرفه‌ای داشته‌اند که تا این سن و سال در سطح بالا بازی می‌کنند. هر دو هم تکرارنشدنی هستند. 

 جواب سؤال ما را ندادی؟!

گفتم که خیلی سخت است. فوتبال و اساساً دنیای حرفه‌ای ورزش غیرقابل پیش‌بینی است. من نمی‌دانم آینده حرفه‌ای‌ام چگونه می‌شود اما در شرایط عادی و بدون آسیب‌دیدگی دوست دارم تا ۳۵ سالگی بازی کنم. امیدوارم بتوانم شرایط جسمانی خودم را خیلی خوب نگه دارم. در حال حاضر فقط به این فکر می‌کنم بتوانم به پرسپولیس کمک کنم. 

یحیی گل‌محمدی در رختکن حرف خاصی به تو نزد؟
آقایحیی یک مربی بزرگ است. او یک برنده مطلق است که از مساوی هم بدش می‌آید چه رسد به باخت! در رختکن خوشحال بودیم که بعد از آن پنالتی عجیب توانستیم تمرکز خودمان را حفظ کرده و گل دوم را بزنیم و...  

  حالا به نظر می‌رسد گل‌محمدی کاملاً به تو ایمان آورده باشد؟
پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی هم دارد. شما وقتی در پرسپولیس بازی می‌کنید متوجه قدرت و توانایی بالای بازیکنان این تیم می‌شوید. الان پرسپولیس بهترین تیم ایران و حتی به نظر خیلی از کارشناسان آسیاست. من هم خوشحالم عضو کوچکی از این تیم بزرگ هستم. آقایحیی هم مربی خوبی است که از لحاظ تاکتیکی فوق‌العاده است. 

در بازی با سپاهان اصفهان تو را نود و چند دقیقه نیمکت‌نشین کرد و شاید بعضی‌ها هم انتقاداتی از آن تصمیم داشتند. نظر خودت چیست؟

در مورد بازی گرفتن از من یا نیمکت‌نشینی‌ام بهترین کسی که صاحب نظر است خود آقای گل‌محمدی است. ما همه عضو یک تیم بزرگ و مدعی بوده و دنبال یک هدف هستیم. 

برگردیم به بازی با فولاد خوزستان! فکرش را می‌کردید این دیدار آن همه مشکل‌ساز و دشوار شود؟
بله، واقعاً بازی سختی بود. بعد از پنالتی هم خیلی سخت بود تیم حفظ شود اما توانستیم یکپارچه در بازی ظاهر شویم و ۳ امتیاز مهم و حیاتی بگیریم. به نظرم بچه‌های تیم واکنش خیلی خوبی به آن پنالتی نشان دادند. 

احسان پهلوان در برنامه فوتبال برتر برای تو سنگ‌تمام گذاشت و حسابی تعریف کرد. او در شبکه سوم گفت که  «مهدی عبدی ضربه به توپ خیلی خوبی دارد. در تمرینات هم این توانایی را نشان داده است و این ویژگی خیلی خوبی برای یک مهاجم است.» نظری نداری؟

احسان پهلوان جزو بهترین هافبک‌های این مملکت است. نظر لطفش بوده و امیدوارم لایق این تعریف‌ها باشم. ما خط هافبک فوق‌العاده‌ای داریم که همگی تکنیکی و پاسور هستند. 

یکی از این هافبک‌ها احمد نوراللهی است که مدتی است کنار تو و به عنوان مهاجم کاذب بازی می‌کند؟

احمد نوراللهی یکی از بزرگترهای تیم ماست. او فوتبالیست توانایی است که از لحاظ فنی و اخلاقی نمونه است. نوراللهی یک گل زیبا زد و از این بابت خیلی خوشحالم. 

یک پاس گُل هم به تو داد؟

بله، گفتم که احمد نوراللهی یک بازیکن کامل است. خیلی خوب پاس داد. 

احمد نوراللهی هم چند هفته سخت و دشوار را سپری کرد که به نوعی تم هم این شرایط را تجربه کردی. در این رابطه صحبتی نداری؟

به هرحال یکسری اتفاقات در فوتبال می‌افتد و فشارهایی وجود دارد که فقط باید تحمل کرد. من در مورد خودم هیچ حرفی نمی‌زنم و ادعایی ندارم اما پرسپولیس بازیکنان بزرگ و زحمتکشی دارد که با شایستگی ۴ سال متوالی قهرمان لیگ برتر شده و دو بار در همین ۴ سال به فینال آسیا رسیده‌اند. احمد نوراللهی هم یکی از ارکان اصلی این قهرمانی‌ها بوده است. برخی اوقات فشارها از حالت طبیعی خارج می‌شود. 

دوشنبه ۶ بهمن باید در اراک مقابل آلومینیوم بازی کنید. این مسابقه را چطور می‌بینی؟

آلومینیوم اراک نشان داده که تیم سختکوشی است. خیلی سخت گل می‌خورد و راحت نمی‌بازد. ضمن آنکه ما در زمین حریف بازی داریم اما با تمام این تفاسیر ما به برد این دیدار هم احتیاج داریم. پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است و به همین خاطر برای برد در همه مسابقات هم‌قسم شده‌ایم. 

تنها تیم بدون باخت لیگ هنوز شما هستید اما ۶ تساوی هم دارید. 

ما در اغلب بازی‌هایی هم که مساوی کردیم شایسته بُرد بودیم. می‌توانستیم برنده شویم ولی بدشانسی یا یکسری مسائل دیگر مانع شد اما خدا را شکر هنوز نباخته‌ایم. تنها تیمی هستیم که هنوز شکستی را تجربه نکردیم و این احساس خوبی به ما می‌دهد. ان‌شاءا...  همین روند را ادامه خواهیم داد. 

در خاتمه صحبت خاصی نداری؟

نه، از هواداران پرسپولیس که با پیام‌های محبت‌آمیز خودشان من را شرمنده کرده‌اند تشکر می‌کنم. ان‌شاءا...  تا آخر فصل این حمایت‌ها از تیم و همه بازیکنان ادامه داشته باشد تا به هدف اصلی و بزرگ خود برسیم.

منبع: خبر ورزشی
کد خبر 469938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.