بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹ تهران

اولین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹ تهران همزمان با هفته هوای پاک طی مراسمی با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و شهردار منطقه برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت شهر، الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم ضمن تقدیر از اقدام شهرداری منطقه ۱۹ در جایگزینی استفاده از انرژی‌های پاک با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در ساختمان ستادی منطقه اظهار کرد: در واقع این منطقه توانسته شعار «از خود آغاز کنیم» را تحقق ببخشد؛ چراکه اگر هر فرد، نهاد و دستگاهی حرکت را از خود آغاز کند، باعث هم افزایی و توسعه آن خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: اقدام مثبت شهرداری منطقه ۱۹ در استفاده از انرژی‌های پاک به عنوان پیشگام و الگو در سایر مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران و همچنین دیگر نهادها و ارگان‌ها محقق شود تا بتوانیم شاهد روزهایی سالم‌تر با جایگزینی ۹۰ درصد انرژی‌های مصرفی با انرژی‌های پاک باشیم.

در این مراسم شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز از حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیریت شهری این منطقه در پیشبرد اهداف زیست محیطی منطبق با برنامه سوم توسعه شهر تهران قدردانی کرد و بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی در پشت بام ساختمان شهرداری این منطقه را اتفاقی مبارک و رخدادی محیط زیستی دانست که منجر به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و انتشار آلودگی‌های زیست محیطی و نیز کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

او با اشاره به محورهای اصلی اقدامات این حوزه در برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف و نیز مصرف بهینه انرژی در ساختمان‌های شهرداری تهران از جمله این محورها است که در همین راستا نیز موضوع ممیزی انرژی و کاهش هدر رفت آن را با هوشمندسازی انرژی‌ها پیگیری می‌کنیم.

انصاری با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌ها توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک است، گفت: ضرورت دارد با اولویت قراردادن این موضوع در سطح کلان، استفاده از این نوع انرژی‌ها به منظور کاهش معضلات زیست محیطی توسعه یابد.

علی توکلی شهردار منطقه از دیگر سخنرانان این مراسم بود که بر ضرورت استفاده از انرژی‌های نو، پاک و تجدید پذیر در راستای عمل به اهداف برنامه سوم توسعه شهر تهران تأکید و ابراز خرسندی کرد که این منطقه توانسته به عنوان پایلوت این ابتکار نو را راه اندازی کند.

به گفته وی، کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق منطقه از نتایج مثبت این اقدام است و با توجه به این موضوع نیز راه اندازی نیروگاه خورشیدی در سایر ساختمان‌های منطقه در اولویت برنامه‌های اجرایی این شهرداری قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش فاز نخست احداث نیروگاه خورشیدی با سازه پشت بامی و به ظرفیت ۱۵ کیلووات در ساختمان ستادی شهرداری این منطقه کلید خورده است که این نیروگاه قابلیت تولید ۲۲ هزار و ۳۰۰ کیلووات ساعت برق در سال را دارد.

کد خبر 469922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.