کیوسک‌های مطبوعاتی کرج شناسنامه‌دار شود

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر کرج گفت: برای نظارت هرچه بهتر کیوسک‌های مطبوعاتی باید شناسنامه‌دار شود.

به گزارش ایمنا، حسین محمدی در بیست و سومین کمیسیون خدمات شهری با تأکید بر ساماندهی کیوسک‌های غیرمجاز مطبوعاتی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کیوسک‌های مطبوعاتی شهرستان تنها نام فروش مطبوعات را یدک می‌کشند و بیشتر در حوزه فروش سایر اقلام فعالیت می‌کنند، برخی از دکه‌ها فاقد مجوز از شهرداری هستند.

وی با تأکید بر ساماندهی و زیباسازی دکه‌های سطح شهر، افزود: باوجوداینکه سال‌هاست صحبت از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی و برخورد با تخلفات است هنوز شهرداری به دلیل مقاومت کیوسک داران نتوانسته در این امر موفق باشد.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر کرج اظهار کرد: در گذشته این دکه‌ها برای مطبوعات پیش‌بینی‌شده بودند، اما امروز همه‌چیز مانند خوراکی و مجله و دخانیات را ارائه می‌دهند که این مدل بهره‌برداری هم مورد تأیید ما نیست و هم از سوی اتحادیه مجوز ندارد.

محمدی شد: بهره‌برداری از دکه‌ها به‌صورت سلیقه‌ای و بنا به نیاز اقتصادی دکه‌داران تغییر شکل یافته و به معضل تبدیل‌شده است.

وی بابیان اینکه قطعاً هدف ما از فعالیت دکه‌ها عرضه مواد غذایی نیست بلکه کمک به رشد فرهنگ و عرضه محصولات فرهنگی است، تأکید کرد: همچنین سد معبر و مشکل رفت‌وآمد مردم در پیاده‌روهای مناطق مرکزی شهر، سر کوچه‌ها و خیابان‌هایی که کیوسک‌ها قرار دارند، علاوه بر نازیبایی ظاهری شهر باعث مشکلات بهداشتی شده از دیگر معضلات مربوط به این کیوسک‌هاست.

به گفته رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر کرج کیوسک‌های مطبوعاتی با توجه به عنوانی که بر روی آن‌ها هست باید بیشتر فضای خود را به فروش مطبوعات و نشریات اختصاص دهند درحالی‌که برعکس بوده و در کنار فروش دیگر اقلام فضای کوچکی را به مطبوعات اختصاص می‌دهند.

کد خبر 469911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.