کودک اصفهانی، برگزیده جشنواره جهانی نقاشی صلح شد

رکسانا رستمی، کودک هفت ساله اصفهانی توانست در جایگاه دوم جایزه جهانی نقاشی صلح که هرساله به ابتکار سازمان جهانی شهرداران صلح برگزار می‌شود، قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، در این جایزه که در ۲۰۲۰ با شعار «شهرهای صلح‌جو» برگزار شد، ۳۱۲۲ اثر از ۹۹ شهر جهان از ۱۹ کشور در دو گروه سنی ۱۰-۶ و ۱۵-۱۱ سال با یکدیگر به رقابت پرداختند و در هر گروه سنی، شش نفر صاحب آثار برتر شدند و در جایگاه اول تا سوم ایستادند.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جایزه، لوح تقدیر و جایزه نفرات برگزیده در فوریه امسال به شهرها ارسال خواهد شد تا مراسم تقدیر از منتخبان توسط شهرداران شهرها برگزار شود.

با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ابتدا رقابتی درون شهری برای کودکان برگزار شد و پس از داوری ۱۰ اثر برگزیده از اصفهان که قرار است در بهمن‌ماه به عنوان اولین شهر ایرانی نشان ویژه شهر دوستدار کودک را نیز از سوی یونیسف دریافت کند، در دو رده سنی برای رقابت در این جایزه به این سازمان جهانی ارسال شد.

سازمان جهانی شهرداران صلح که شهرداری اصفهان از ۲۰۰۵ تاکنون به عضویت آن درآمده است، در سال ۱۹۸۲ به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تأسیس شد. اهداف مهم این شبکه بین‌المللی عبارتند از تلاش برای پیشگیری از وقوع جنگ، کشتار و تخریب که نتیجه‌ای جز صدمه به شهروندان و مردم بیگناه ندارد، تلاش برای ریشه کن شدن سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه سلاح‌های اتمی و شیمیایی در سطح جهان و تقویت روابط فرهنگی و صلح‌طلبان بین شهروندان شهرهای عضو سازمان به منظور گسترش فرهنگ صلح و دوستی و پرهیز از نزاع و خشونت.

دبیرخانه اصلی این سازمان در شهر هیروشیما واقع است و ریاست سازمان نیز در حال حاضر به عهده شهردار این شهر است.

کد خبر 469886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.