کارت شهر؛ استراتژی مدرن شهرها برای گردشگری

شهرهای مدرن جهان از کارت‌های جدیدی برای بهبود تجربه سفر گردشگران و برقراری ارتباط راحت با شهروندان بهره خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه گردشگری به خصوص در کشورهای خارجی طی دوران کرونا به ندرت اتفاق می‌افتد اما پایداری خود را تا ابد حفظ خواهد کرد. در واقع، برنامه‌ریزان شهری باید از هم‌اینک به فکر ارائه استراتژی‌هایی جالب برای رونق صنعت گردشگری خود در دوران پساکرونا باشند تا بتوانند زیان ناشی از این بحران را به حداقل برسانند. اگرچه تنها گذر زمان مشخص می‌کند که مردم چگونه و به کجا سفر می‌کنند، با این حال، مقامات هر شهر باید با مدیریت درست و ارائه ایده‌های جالب سعی کنند پس از مهار ویروس کرونا، هر چه بیشتر گردشگران را به سمت خود جذب کنند و اقتصاد گردشگری را رونقی دوباره بخشند. در ادامه به معرفی یکی از بهترین ایده‌های مطرح شده توسط طراحان شهری برجسته پرداخته می‌شود که ممکن است پیاده‌سازی آن‌ بسیار موثر واقع شود. 

سرنوشت نامشخص سفر در دوران پساکرونا

حدود یک سال از ظهور ویروس کرونا و ایجاد اختلالات قابل توجهی در صنعت گردشگری می‌گذرد. طی این مدت، قرنطینه‌های زیادی اتفاق افتاده که ترددها را از سوی مقامات ارشد هر کشور لغو کرده است. حتی زمانی که محدودیت‌ها، هر چند برای مدتی کوتاه برداشته شده است، مردم خود از رفتن به نقاط دیگر جهان خودداری کرده و در خانه‌هایشان مانده‌اند. در این شرایط، پیش‌بینی اینکه پس از پایان یافتن کرونا مردم چگونه و به کجا سفر خواهند کرد، کاری بسیار دشوار خواهد بود.

در اغلب کشورهای جهان، همچنان محدودیت‌های سفر به شدت بر مردم تحمیل می‌شود و مقامات تلاش می‌کنند، شهروندان را به میهن خود بازگردانند. قوانین کرونایی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در نقاط مختلف جهان متفاوت است و سفرهای هوایی به ندرت، آن‌ هم با هزینه بسیار بالا صورت می‌گیرد. به همین دلیل، توجیه اینکه چرا مردم ترجیح می‌دهند در خانه‌هایشان بمانند و از سفر به کشورهای خارجی پیشگیری کنند، بسیار ساده به نظر می‌رسد. همین امر منجر به افزایش سفرهای داخلی شده و مزایای بسیار را برای شهرهای میزبان در پی داشته است. اما سوالی که در اینجا ممکن است مطرح شود اینکه برنامه‌ریزان چگونه می‌توانند از این شرایط به سود شهرهای خود استفاده کنند.

چگونه می‌توان به جذابیت سفرهای محلی افزود؟

کارکنان بخش‌های گردشگری می‌توانند از روش‌های مختلفی برای جذب مردم بهره گیرند. به عنوان مثال، این افراد می‌توانند بلیط‌هایی چند منظوره در اختیار مسافران قرار دهند یا گروه‌های کوچکی از مسافران ضمن وجود یک فرد راهنما ایجاد کنند. البته بدیهی است که برطرف کردن نیاز تمام افراد با سلیقه‌های مختلف، به خصوص در شهرهایی با جاذبه‌های بی‌شماری، کار بسیار پیچیده‌ای است، با این حال، ارائه خدمات یا محصولات چند منظوره می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

به عنوان مثال، در بسیاری از کشورهای جهان، کارت‌هایی چند منظوره در اختیار مسافران قرار می‌گیرد که امکان بازدید از جاذبه‌های مختلف شهر را با قیمت یکسان به آن‌ها می‌دهد. گردشگران می‌توانند از کارت‌های فوق به صورت نرم‌افزار تلفنی، یک وبسایت یا خود کارت بهره گیرند و به اطلاعات بیشمار آن‌ها، که همیشه به روز می‌شود نیز، دسترسی پیدا کنند.

 هر کارت از یک بارکد مخصوص برخوردار است که مسافران می‌توانند آن را از وب‌سایت شهر دانلود یا چاپ کنند یا روی نرم‌افزارهای تلفن همراه خود ذخیره داشته باشند. زمانی که گردشگر به یک مکان تاریخی یا جاذبه خاص یک شهر وارد می‌شود، کارکنان آن‌جا باید بارکد کارت آن‌ها را چک کنند و در صورت نبود مشکل، به آن‌ها اجازه ورود دهند. جالب است بدانید که در بعضی از شهرها، پس از بررسی اصالت کار سفر گردشگران، به آن‌ها اجازه داده می‌شود از بعضی مکان‌های تاریخی به صورت رایگان بازدید کنند.  

کد خبر 469854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.