سگ‌های بی سرپناه در اردبیل ساماندهی می‌شود

شهردار اردبیل گفت: سگ‌های بی سرپناه در فصل سرما سبب سلب آسایش مردم شده‌اند که ساماندهی و جمع آوری آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، حمید لطف اللهیان در جلسه مشترک با اعضای گروه حامیان حیوانات از گسترش همکاری بین شهرداری و سمن‌ها برای جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بی سرپناه خبر داد و افزود: فرایند ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بی سرپناه شهر از سوی شهرداری اردبیل آغاز شده و روز به روز این فرایند بهبود خواهد یافت.

شهردار اردبیل با تاکید بر اینکه با تأمین غذای حمایتی برای سگ‌های خارج از محدوده شهر می‌توان از ورود سگ‌ها به داخل شهر جلوگیری کرد، گفت: سگ‌های بی سرپناه پس از جمع‌آوری؛ غربالگری، عقیم سازی و پلاک‌کوبی شده و در نهایت رها سازی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبه شهروندان مبنی بر اتلاف سگ‌های بی پناه باید به این نکته توجه کرد که قانون، شهرداری‌ها را از اتلاف سگ‌های ولگرد منع کرده است؛ شهرداری‌ها حق‌اتلاف سگ‌های بی سرپناه را ندارند و ما تنها موظف به ساماندهی آنها هستیم هر چند که مطالبه عموم مردم از شهرداری اتلاف سگ است که از دستور کار ما خارج شده است.

در ادامه جلسه اعضای گروه حامیان سگ‌های ولگرد با ارائه گزارشی از شرایط پناهگاه سگ‌های بی سرپناه از همکاری شهرداری اردبیل در اجرای این طرح قدردانی کردند.

طبق نظر کارشناسان بهداشتی با توجه به این که حیوانات بی‌سرپناه به ویژه سگ‌ها قادر به انتقال بیماری‌هایی همانند کیست هیداتیک، سالک، تب مالت و مواردی از این قبیل هستند، توجه به جمع‌آوری و کنترل آنها لازم و ضروری است.

طبق ماده ۱۵ قانون شهرداری‌ها، دفع حیوانات بدون صاحب و مزاحم که سبب بروز بیماری‌های خطرناک به جمعیت دامی و انسانی شود در سطح شهرها بر عهده شهرداری‌ها و خارج از آن نیز برعهده بخشداری‌ها است و همچنین بر اساس ماده ۹ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بی‌پناه، تصدی واحد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان زیر پوشش معاونت خدمات شهری شهرداری‌ها قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 469845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.