الزام ایجاد کانال مشترک خدمات در شهرک‌های تازه تاسیس اراک

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر اراک گفت: از این پس، هرگونه شهرک سازی جدید باید همراه با ایجاد زیرساخت کانال مشترک خدمات زیرساختی باشد.

ایرج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، توسعه زیرساخت‌های شهری را یکی از اهداف اصلی شورای شهر اراک دانست و اظهار کرد: قدم‌های سازنده بسیاری در مسیر توسعه زیرساخت‌های فناوری برداشته شده که یکی از اولین اقدامات در این خصوص، تأسیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری اراک بود.

وی ادامه داد: از دیگر قدم‌هایی که مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اراک برداشت، انعقاد قرارداد احداث ۵۰ کیلومتر فیبرنوری بود که برای محقق شدن این مُهِم چندین جلسه و ساعت کار کارشناسی انجام شد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای کلانشهر اراک افزود: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با بنده تماس گرفتند و برای حضور در عرصه توسعه شبکه فیبرنوری اراک اعلام آمادگی کردند؛ به طور مثال اداره برق اعلام کرده که می‌تواند فیبرنوری را از طریق تیرهای چراغ برق خیابان منتقل کند و دیگر نیازی به انجام فرایند کنده کاری و میکروداکت نیست، البته این موضوع یک پیشنهاد بوده و درستی آن باید به تأیید کارشناسان مربوطه برسد.

رضایی اظهار کرد: شهرداری وظیفه دارد که طوری فعالیت‌های درون شهری را همسوسازی کند که هزینه‌های عمومی برای شهروندان کاهش یافته و خدمات‌رسانی تسهیل شود.

رضایی تاکید کرد: اگر این انجام وظیفه به صورت مناسب توسط شهرداری انجام شود یقیناً حداکثر نتایج صحیح به دست خواهد آمد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد اداره برق باید بررسی کارشناسی شود و می‌توان در صورت تأیید، در جایی که امکان دارد فیبر نوری از طریق تیرهای چراغ برق منتقل شده و در شرایط دیگر از روش دفنی استفاده شود، زیرا با چنین روشی می‌توان از تمام ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را برد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای کلانشهر اراک گفت: دو سازمان سرمایه گذاری و همچنین فناوری شهرداری اراک متولی توسعه شبکه زیرساخت‌ها و فیبرنوری شهر هستند که باید برای انجام بسزای این امر کمیته‌ای فنی تشکیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: از این پس، هرگونه شهرک سازی جدید باید همراه با ایجاد زیرساخت کانال مشترک خدمات زیرساختی باشد؛ این موضوع به تصویب کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی رسیده و بزودی در صحن علنی شورا نیز مطرح می‌شود.

کد خبر 469841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.