۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
هوای اصفهان سالم است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۸۱ در وضعیت " زرد" سالم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز پنجشنبه - ۲ بهمن - با میانگین ۹۸ در وضعیت (زرد - قابل قبول) سالم ثبت شد.

کیفیت هوای این کلان‌شهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۸۱ همچنان وضعیت (زرد - قابل قبول) سالم را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۷۵، خیابان استانداری با شاخص ۸۷، خیابان پروین با شاخص ۸۳، بزرگراه خرازی با شاخص ۸۸، رودکی با شاخص ۷۲، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۶۲، میدان انقلاب با شاخص ۷۴ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۵۳ (زرد) و سالم گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در ایستگاه خیابان رهنان با شاخص ۲۷، خیابان فرشادی با شاخص ۴۳، میدان فیض با شاخص ۴۷ و کردآباد با شاخص ۳۶ در وضعیت (سبز) و پاک است.

امروز کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله شاهین شهر با میانگین ۶۳ و مبارکه با میانگین ۶۷ در وضعیت سالم و در سجزی با میانگین ۱۳۵ (نارنجی) و ناسالم برای گروه‌های حساس است؛ همچنین داده‌های ایستگاههای سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 469839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.