بایدن: امروز روز دموکراسی است/ اتحاد تنها راه پیش روی ماست

رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفت: از تمام مردم آمریکا می‌خواهم در آرمان اتحاد ملت به من بپیوندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جو بایدن در نخستین سخنرانی خود به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: امروز روز آمریکا، روز دموکراسی و تصمیم قاطع است. تروریسم داخلی و افراط گرایی چالش آینده آمریکاست و باید بر آنها غلبه کنیم.

وی افزود: بدون وحدت صلح و امنیتی در کار نخواهد بود. بار دیگر آمریکا در برابر چالش قرار گرفت و برخاست.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: از تمام مردم آمریکا می‌خواهم در آرمان اتحاد ملت به من بپیوندند.

بایدن تاکید کرد: ‏در تمام طول تاریخ آمریکا جدال بین آٰرمان آمریکایی، برابری همه انسان‌ها و واقعیت زشت مواردی مثل نژادپرستی ادامه داشته است.

‏وی با بیان اینکه بیایید همدیگر را مثل همسایه ببینیم نه دشمن، گفت: بیایید با احترام و کرامت با همدیگر برخورد کنیم. بدون وحدت، صلح و پیشرفت در کار نخواهد بود. باید فرهنگی که در آن واقعیات دستکاری و جعل می‌شوند کنار گذاشته شود.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به رویدادهای تاریخی واشنگتن، اظهار کرد: سخنرانی مارتین لوترکینگ تا تظاهرات مدافعین حق رأی زنان را به یاد بیاورید؛ و امروز اولین معاون زن رئیس‌جمهور آمریکا سر کار آمد.

بایدن تاکید کرد: من رئیس‌جمهوری برای تمام مردم آمریکا خواهم بود و به همان سختی برای آن‌ها که از من حمایت نکردند خواهم کوشید که برای حامیانم.

وی مبارزه با کرونا را الویت خود دانست و از همه خواست در سکوت، برای قربانیان ویروس کرونا و بازماندگان‌شان دعا کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما بر اساس این‌که چگونه با بحران‌های زمان خود برخورد کنیم مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت.

بایدن با اشاره به افراطی گرایی، خشونت و تروریسم، گفت: باید آمریکا مقابله با تروریسم داخلی و تحرکات گروه‌های افراطی حامی برتری نژادی سفیدپوستان را در الویت قرار دهد.

وی ادامه داد: حرف زدن از اتحاد اگر چه این روزها خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما ما باید کنار هم باشیم و به جای دیدن همدیگر به عنوان دشمن، یکدیگر را همسایه ببینیم. صدایمان را هم پایین بیاوریم؛ چرا که اتحاد تنها راه پیش روی ماست.

رئیس جمهور آمریکا افزود: تمام دنیا امروز نظاره‌گر ما است. پیغام ما به دنیا این است؛ ما آزمونی را از سر گذراندیم و موفق بیرون آمدیم.

بایدن با بیان اینکه در ماه‌ها و هفته‌های اخیر درسی از حقایق و دروغ‌ها گرفتیم، ادامه داد: دروغ‌هایی که برای کسب قدرت و منفعت طلبی گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از آمریکایی‌ها نگران آینده و مشاغل خود هستند، نگرانی شما را می‌فهمم. باید به پیکار داخلی که قرمز را در برابر آبی، محافظه کار را در برابر لیبرال، روستایی را در برابر شهری قرار می‌دهد، پایان دهیم.

بایدن خاطرنشان کرد: آمریکا به نیاکان خود بدهکار است که دوباره به مهد آزادی بدل شود. ممنونیم آمریکا.

وی با بیان اینکه باید دمای خصومت را پایین آورد، گفت: تنها راه پیشرفت، یکپارچگی است و ما باید به عنوان ایالات متحده رفتار کنیم. بنابراین بیایید از نو شروع کنیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: سیاست نباید یک مساله سراسر خصومت و آتش شود. هر مخالفتی نباید به جنگ و پیکار تبدیل شود.

بایدن خاطرنشان کرد: آمریکا به نیاکان خود بدهکار است که دوباره به مهد آزادی بدل شود. ممنونیم آمریکا.

کد خبر 469814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.