جشنواره صنایع دستی اصفهان هفته آینده برگزار می شود /  نقش آفرینی دستاوردهای هنری در اقتصاد

شهردار اصفهان با بیان اینکه آثار فاخر هنرمندان باید حفظ شود، گفت: دستاوردهای هنری می‌تواند نقش خود را در اقتصاد کشور به خوبی ایفا کند و در زندگی مردم بسیار اثربخش باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در دیدار با «منصور حافظ پرست» از پیشکسوتان هنر قلمزنی ایران در اصفهان اظهار کرد: استاد حافظ پرست، سرمایه شهر محسوب می‌شود چرا که با دسترنج خود هنر این شهر را به کشور و جهان معرفی کرده است.

وی تاکید کرد: اگر امروز اصفهان عضو شهرهای خلاق جهان در حوزه صنایع دستی است، بی‌شک این افتخار حاصل هنر و دسترنج هنرمندان است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر اصفهان به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوسته و در جهان در زمینه صنایع دستی مطرح شده، خالق این افتخارات هنرمندانی همچون استاد حافظ پرست هستند که با زحمت و رنج و تلاش جایگاه این شهر را ارتقا داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در اقدامی ارزشمند روزهای چهارشنبه هر هفته زمینه دیدار شهردار با هنرمندان از طریق فضای مجازی یا حضوری را فراهم کرده تا از نزدیک ضمن دیدار و بازدید از آثار فاخر آنها، بگوییم واقف هستیم اگر یکی از صفات اصفهان «شهر هنرمندان» است، به واسطه وجود و هنر هنرمندان است.

نوروزی با بیان اینکه هفته آینده فعالیت جشنواره صنایع دستی اصفهان به صورت رسمی آغاز می‌شود، گفت: در این جشنواره از خالق آثار هنری و فاخر هنرمندان تجلیل خواهد شد.

وی افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم به هنرمندانی همچون استاد حافظ پرست عمر طولانی دهد تا اندوخته‌های خود را در راه معرفی صنایع دستی شهر برای جهان به کار گیرند و این مسیر تداوم یابد.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: شرایط کشور به گونه‌ای شود که دستاورد هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع دستی صادر شود و فضایی برای آشنایی هر چه بیشتر گردشگران با آثار فاخر هنری فراهم آید تا این هنر به «اقتصاد هنر» و «کار ماندگار» تبدیل شود.

وی با بیان اینکه جایگاه واقعی آثار فاخر هنرمندان باید حفظ شود، گفت: دستاوردهای هنری می‌تواند نقش خود را در اقتصاد کشور به خوبی ایفا کند و در زندگی مردم بسیار اثربخش باشد.

نوروزی از همراهی خانواده استاد که باعث شدند این هنرمند بتواند مسیر سخت را به خوبی طی کند، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این دیدار شهردار اصفهان «کاشی معرق» اثر هنری و ارزشمند «استاد حسین مصدق زاده» را به استاد حافظ پرست اهدا کرد.

کد خبر 469793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.