آموزش دانش‌آموزان استثنایی با ۶۰ کانال مجازی

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، گفت: حدود ۶۰ کانال ارتباطی شامل شبکه‌های اجتماعی داخلی، شبکه شاد و شبکه‌های تلویزیونی، برای آموزش، ارسال محتوای آموزشی و دریافت تکالیف برای دانش‌آموزان استثنایی در حال استفاده است.

محسن الماسی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اطلس یادگیری دانش آموزان مدارس استثنایی در ایام شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی در هر مدرسه اطلس یادگیری برای آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ترسیم شد، مطابق با این اطلس یادگیری باید تعیین شود چند درصد از دانش‌آموزان از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند و چه میزان از دانش‌آموزان باید از بسته‌های آموزشی و درس‌نامه بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: پس از دریافت اطلس یادگیری از تمام ۱۰۹ آموزشگاه با نیازهای ویژه (استثنایی) و جمع بندی مشخص شد حدود ۵۵ درصد دانش‌آموزان از گوشی و تبلت و قریب به ۲۰ درصد آنها به صورت حضوری و مابقی حدود ۲۵ درصد با در اختیار گذاشتن بسته یادگیری و درس‌نامه شروع به تحصیل کردند.

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، تصریح کرد: این درصد با تغییر شرایط و وضعیت کرونا در استان و رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند همچنین درخواست و رضایت اولیا در نحوه آموزش مورد توجه بوده است.

عضویت معلمان و دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد

الماسی درباره عضویت معلمان و دانش‌آموزان مدارس استثنایی در شبکه شاد، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد معلمان و ۶۳ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) در شبکه شاد برای آموزش آنلاین در اپیدمی کرونا عضو شده و فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص بسته‌های یادگیری و درس‌نامه برای این دانش آموزان، افزود: از ابتدای سال تحصیلی بسته‌های یادگیری و درس‌نامه برای چهار هزار و ۹۲۳ دانش‌آموز (۲۵ درصد از کل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه) به روش‌های مختلف در اختیارشان قرار گرفته است.

کاهش ارائه درس‌نامه و بسته آموزشی به دلیل تأمین تجهیزات هوشمند

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با قرمز و نارنجی شدن وضعیت کرونا و از طرف دیگر با تلاش برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند و محروم، ارائه بسته آموزشی و درس‌نامه کاهش چشمگیری داشته است و اکثر دانش آموزان به صورت مجازی در حال تحصیل هستند.

الماسی اظهار کرد: لازم به ذکر است تعداد محدودی از دانش آموزان هنوز فاقد گوشی هوشمند و تبلت هستند که با تلاش همکاران و مساعدت مسئولان، بزودی تبلت و گوشی برای این دانش آموزان تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر وجود کانال‌های ارتباطی فعال برای آموزش دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: حدود ۶۰ کانال ارتباطی شامل شبکه‌های اجتماعی داخلی، شبکه شاد و شبکه‌های تلویزیونی، برای آموزش، ارسال محتوای آموزشی و دریافت تکالیف برای دانش آموزان استثنایی در حال استفاده است، در کنار آموزش حضوری در برخی شهرهای زرد و آبی و تهیه بسته آموزشی و درس‌نامه تقریباً همه دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 469781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.