سرقت کابل و فرسودگی تیرها؛ معضل شبکه برق بندرعباس

دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش در خصوص وضعیت روشنایی معابر و ساماندهی شبکه توزیع برق هوایی در سطح شهر بندرعباس با حضور مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان و شهردار بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسلام باوقار رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه اظهار کرد: شورای شهر با تعامل و هم فکری با دستگاه‌های مرتبط با امر خدمت‌رسانی به مردم به دنبال فراهم کردن رفاه و آسایش شهروندان است.

وی گفت: شورای شهر با هدف خدمات رسانی بهینه و مناسب به شهروندان و در جهت تحقق توسعه و پیشرفت شهری گام‌های بلندی برداشته است و دعوت از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صحن شورای شهر، جهت بررسی و حل مسائل و مشکلات شهری در این راستا دنبال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: عرصه خدمت رسانی به شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و میزان رفاه و رضایتمندی مردم با تعامل بین دو دستگاه شهرداری و شرکت برق افزایش می‌یابد.

باوقار گفت: در محلات بافت فرسوده و کمتر برخوردار مردم با مشکلاتی مواجه هستند و به خاطر خاموشی‌های معابر گلایه مندند، چرا که این خاموشی‌ها باعث ایجاد جرم و ناامنی در محلات می‌شود.

وی تاکید کرد: معتقدیم برای رفع مشکلات و معضلات در شهر باید عزمی جدی میان شهروندان و مسئولان ایجاد شود و همدلی، همفکری و همکاری بین دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان افزایش یابد زیرا همانطور که شهر در حال توسعه و پیشرفت است، ما نیز باید گام‌های مثبتی برای رفاه شهروندان برداریم.

کیانوش جهانبخش عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: کمبود کنتور سه فاز یکی از مشکلاتی است که شهروندان در مناطق و محلات مختلف با آن مواجه هستند و با توجه به اینکه تولید کنتور سه فاز انحصاری است، نیاز است نمایندگان مجلس، استاندار و مدیران شرکت برق به این موضوع مهم ورود کرده و در راستای حل مشکل شهروندان برای احداث واحد تولید کنتور در شهر بندرعباس اقدام کنند.

جهانبخش افزود: احداث شبکه زیر زمینی برق هزینه بردار است و اعتبارات مجموعه شرکت برق جوابگوی اجرای گسترده آن نیست اما انتظار داریم با یک برنامه مدون، هر ساله بخشی از آن اجرایی شود تا شهر ایمن تر شده و شهروندان از امنیت بالایی برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: جهت اجرا شدن سریع‌تر این طرح آمادگی داریم که هزینه‌های حفاری برق حذف شوند تا شرکت توزیع برق بتواند زودتر این مشکل را حل کند.

جهانبخش گفت: شهروندان از بعضی فضاهای ساخته شده توسط شهرداری به دلیل نبود روشنایی مناسب نمی‌توانند استفاده کنند و لازم است جهت رفاه آنها همه دستگاه‌ها با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

فیصل دانش، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه با بیان اینکه تعامل شهرداری و شرکت برق نقش مؤثر و سازنده‌ای در ارائه بهینه خدمات شهری دارد، افزود: برخی از تیرهای برق بندرعباس فرسوده و آسیب دیده است و همچنین در بعضی قسمت‌های شهر هنوز تیرهای چوبی وجود دارد که سبب زشتی و نازیبایی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد شبکه کابل‌های زمینی در شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: کابل‌های هوایی توسط سارقین سرقت می‌شود و اگر این کابل‌ها زمینی شوند خسارتی که به شرکت برق و شهروندان وارد می‌شود کمتر است و بهتر است که برای اصلاح کابل‌ها تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در شهر بندرعباس با توجه به آفتاب فراوان می‌توان بهتر از انرژی خورشیدی استفاده کرد و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

دانش در ادامه با اشاره به اینکه هرس کردن درختان توسط شرکت برق مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد، تصریح کرد: مسئله‌ای که این روزها شهرداری و سازمان سیما و منظر و شهروندان با آن مواجه هستند بحث هرس کردن درختان توسط پیمانکاران اداره برق است و هرس کردن درختان توسط پیمانکاران شرکت برق باعث نازیبایی شهر می‌شود و در این شرایط کم آبی سازمان سیما و منظر درختان را سبز نگه می‌دارد و پیمانکاران شرکت برق درختان را به شکل نازیبایی هرس می‌کنند که نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه اضافه کرد: اهداف همه دستگاه‌های خدمات رسان شهر افزایش رفاه و رضایتمندی شهروندان است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ایجاد روشنایی مناسب در معابر، خیابان‌ها ضروری بوده و نیاز است دستگاه‌های مربوطه برای حل مشکلات مردم و ایجاد روشنایی در شهر با یکدیگر تعامل داشته باشند، چرا که آسایش و آرامش شهروندان مسئله مهمی است.

عسکری زاده افزود: امیدواریم که با همکاری شرکت توزیع برق و شهرداری سطح خدمات کیفی و کمی به شهروندان ارتقا یابد.

جواد بلارک عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: در شهر شاهد پست‌های فرسوده و تابلوهای برق هستیم که سبب نازیبایی شده و لازم است بهسازی و ساماندهی این پست‌های برق در دستور کار شرکت توزیع قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: ایجاد پست‌های زمینی از دستبرد سارقان به منابع شهر جلوگیری می‌کند و خسارت جانی و مالی کمتری به شهروندان وارد می‌شود.

عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: با همراهی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان می‌توانیم کارهای زیادی در راستای خدمات رسانی به شهروندان انجام دهیم.

شهردار بندرعباس گفت: علی‌رغم همه مسائل و مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد شاهد تلاش‌های زیاد نیروهای شرکت برق در شهر هستیم.

امینی زاده افزود: در خصوص روشنایی معابر و هرس کردن درختان جلسات به صورت تخصصی و کمیته‌ای تشکیل می‌شود و تا حصول نتیجه ادامه می‌دهیم تا در این زمینه برای شهروندان مشکلاتی پیش نیاید.

هاجر عبدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با بیان اینکه وظیفه همه ما خدمت رسانی مطلوب به مردم استان هرمزگان است، اظهار کرد: در شرایط سخت تحریم، کارکنان شرکت توزیع برق با تمام امکانات و با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم استان هستند.

وی تعامل این شرکت با شهرداری بندرعباس به عنوان دستگاه‌های خدمت رسان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تعامل و همکاری دو دستگاه باعث انجام مطلوب کارها و رضایت‌مندی مردم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در ادامه به مشکلات این شرکت در ارائه خدمت به مردم استان اشاره کرد و گفت: با افزایش انشعاب برق در استان و به دلیل کمبود کنتور و نبود آن در بازار و همچنین کمبود کابل، خدمت رسانی به مردم با تأخیر و کندی انجام می‌شود.

عبدی، سرقت تأسیسات برق را یکی دیگر از معضلات و مشکلات شهرهای استان دانست و گفت: یکی از برنامه‌های این شرکت تبدیل شبکه هوایی برق به شبکه زمینی است تا با این کار هم زیبایی بصری شهر حفظ شود و هم سرقت تأسیسات برق کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان درخصوص خاموشی معابر اضافه کرد: کاهش روشنایی معابر از سیاست‌های شرکت توانیر است که ما طبق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها مجبور به اعمال خاموشی‌های معابر هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌مندی از فناوری جدید و استفاده از لامپ‌های کم مصرف، خاموشی معابر به حداقل برسد.

وی ارائه خدمات غیرحضوری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان به مشترکان و مردم را یکی از برنامه‌های این شرکت در سال جاری دانست و افزود: تمام خدمات به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن برق من انجام می‌شود و هیچ‌گونه خدمات به صورت حضوری در این شرکت ارائه نمی‌شود.

کد خبر 469721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.