پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه بوستان چهل بازه

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه بوستان چهل بازه ۲، در مجاورت بزرگراه امام علی(ع) حدفاصل بلوار سید رضی تا بلوار دانشجو خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه بوستان چهل بازه ۲ در امتداد مسیل چهل بازه، حدفاصل بلوار دانشجو تا سید رضی از آبان‌ماه امسال با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و در فضایی به وسعت بیش از ۲۳ هکتار آغاز شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به تدریج و در سه فاز تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخش کشاورزی شهری این بوستان، به عنوان نخستین فضای مشارکتی اختصاص یافته به توسعه کشاورزی شهری در ایران در فضایی به وسعتی بالغ بر ۲ هکتار در حال احداث است و بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته به عنوان اولین فاز این پروژه قابلیت بهره برداری خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: کشاورزی شهری با اهداف مختلفی از قبیل آموزش کشاورزی شهری، ترویج و بکارگیری محصولات کشاورزی متناسب با محیط شهری، ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی، کمک به اقتصاد و معیشت خانواده، تولید محصولات ارگانیک و ارتقای مشارکت اجتماعی شهروندان در محیط‌های شهری در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز کشاورزی شهری بوستان چهل بازه ۲، اراضی موجود در ضلع شمالی بوستان، در قالب حدود ۵۰۰ قطعه تقسیم بندی و به صورت قطعات ۱۵ تا ۲۵ متری و بر اساس نظامنامه‌ای مشخص و در مدت زمانی تعیین شده، جهت استفاده و بهره‌برداری در اختیار شهروندان متقاضی قرار می‌گیرد تا بتوانند در فضای موجود به فعالیت‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی بپردازند.

یعقوبی گفت: بوستان چهل بازه ۲، علاوه بر فاز کشاورزی شهری، دارای دو فاز آب‌نمای موزیکال و بوستان حاشیه مسیل چهل بازه است که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به صورت کامل تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 469703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.