آماده‌باش ستاد عملیات بحران شهرداری لاهیجان

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان از آماده باش ستاد عملیات بحران این نهاد در شرایط نامناسب جوی بر اساس هشدارهای هواشناسی خبر داد.

امین رشیدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با آغاز فصل سرما در لاهیجان، بیش از ۷۰ نفر از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی، در حالت آماده‌باش قرار دارند و در زمان بارش برف در دو شیفت ۱۲ ساعته به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

وی افزود: طبق دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جلسات ستاد مدیریت بحران شهری لاهیجان برگزار شده و این ستاد چارت بندی و شیفت بندی شده و نقشه‌های شهری نیز بر اساس ابلاغیه استانداری و سازمان شهرداری‌ها با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهیه شده است.

معاون خدمات شهری شهردار لاهیجان خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرداری در زمان بارش برف زمستان امسال با بکارگیری ۱۲ دستگاه لودر، ۱۰ دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه کامیون دارای تیغه برف روب، معابر این شهر را بازگشایی و پاکسازی خواهد کرد.

رشیدی نژاد عنوان کرد: برای زمان بارش برف، با تمامی ادارات مرتبط همچون گاز، برق و آب هماهنگی‌های لازم انجام شده و تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی مسیرهای منتهی به این ادارات و مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و اورژانس پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن بارش برف در لاهیجان و امکان شکستن شاخه‌ها و سقوط درختان، شهروندان به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی توصیه‌های ستاد مدیریت عملیات زمستانی شهرداری لاهیجان را جدی بگیرند و در زمان بارش برف از پارک کردن خودروهای خود در زیر درختان و معابر عمومی خودداری کنند.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان خاطرنشان کرد: شهروندان در راستای کمک به نیروهای شهرداری در زمان بارش برف برای بازگشایی معابر اصلی و فرعی، وسایل نقلیه خود را در صورت امکان در پارکینگ منازل پارک کرده و از پارک خودرو در کوچه‌ها و معابر خودداری کنند، زیرا این کار علاوه بر آسیب احتمالی به خودروها، منجر به بسته شدن مسیر و کند شدن عملیات برف‌روبی و امدادرسانی می‌شود.

رشیدی نژاد تاکید کرد: شهروندان لاهیجان می‌توانند در صورت مواجهه با مشکلات ناشی از بارش برف که مربوط به حوزه فعالیت شهرداری است، مراتب را با شماره تماس ۴۲۳۴۸۸۳۹ دفتر معاونت خدمات شهری اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 469700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.