لزوم کوچک‌سازی و خانواده محوری مراکز شبانه‌روزی بهزیستی

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مهندس مصطفی سراج مدیر کل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با حضور در جلسه شورای اداری بهزیستی استان اصفهان، با اشاره پتانسیل بالای استان اصفهان و بهزیستی این استان، اظهار کرد: فعالیت‌های توانبخشی بهزیستی اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است و در اکثر شاخص‌ها جزو چند استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: بهزیستی اصفهان در بسیاری از طرح‌های کشوری پیشرو است که طرح فرزندخواندگی کودکان دارای معلولیت و واگذاری این کودکان بی سرپرست یا بدون سرپرست مؤثر به خانواده‌ها از بارزترین این طرح‌ها است.

مدیرکل مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با تقدیر از عملکرد مؤثر مدیران مراکز شبانه‌روزی و بهزیستی استان‌ها در مدیریت بیماری کرونا، تصریح کرد: مدیریت صحیح و همدلی مجموعه بهزیستی و مراکز نگهداری شبانه‌روزی باعث شد که در ایام پیک کرونا، مورد خاصی از اپیدمی و انتشار بیماری در مراکز نگهداری نداشته باشیم. با این وجود این بیماری نشان داد که وجود مراکز پرجمعیت، بالقوه بستر نگرانی‌های انسانی و سازمانی در چنین مواردی خواهد بود.

وجود ۱۱ مرکز نگهداری کودکان معلول با ظرفیت بالای ۱۰۰ نفر

وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان بهزیستی در بحث مراکز شبانه‌روزی به سمت کوچک‌سازی و خانواده محوری است، تصریح کرد: در سطح کشور ۸۴ مرکز نگهداری افراد دارای معلولیت با ظرفیت بالای ۱۰۰ نفر وجود دارد که ۱۱ مرکز آن در استان اصفهان است.

سراج افزود: بهزیستی با کوچک سازی مراکز بزرگ و توسعه خانه‌های کوچک مراقبتی، به دنبال حضور فعال افراد دارای معلولیت در سطح جامعه با حفظ منزلت اجتماعی آنها است و امیدواریم بهزیستی استان در مسیر کوچک سازی مراکز نگهداری بزرگ هم در کشور پیشرو باشد.

کد خبر 469696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.