سقط درمانی جنین ۱۹ درصد کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: صدور مجوز سقط جنین درمانی در ۹ ماه منتهی به پایان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ و سه دهم درصد کاهش یافته است.

علی سلیمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کاهش ۱۹ و سه دهم درصدی صدور مجوز سقط درمانی در ۹ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: در ۹ ماه نخست امسال ۴۴۷ متقاضی سقط درمانی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه و از این تعداد ۳۴۶ نفر مجوز سقط دریافت کردند.

وی با بیان اینکه از کل مراجعه کنندگان سقط جنین ۱۰۱ نفر شرایط لازم برای دریافت این مجوز را نداشتند، افزود: صدور مجوز تنها تا پیش از ۱۹ هفتگی جنین میسر است و مجوز سقط درمانی بر اساس ماده واحده قانون سقط جنین درمانی مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی آن بر عهده سازمان پزشکی قانونی کشور است و بر اساس آنچه در قانون مورد تأکید قرار گرفته تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می‌شود.

وی در خصوص داشتن شرایط مادر باردار برای سقط قانونی جنین، تصریح کرد: مهم‌ترین شرایط سقط قانونی جنین، سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته است، به بیان دیگر اگر سن بارداری از ۱۹ هفته گذشته باشد به دلیل دمیده شدن روح در جنین، امکان صدور مجوز سقط به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: علاوه بر سن بارداری باید وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد توسط سه پزشک متخصص به تأیید برسد تا پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

وی افزود: این تصور که تمام ناهنجاری‌های موجود در جنین و یا هر بیماری مادر به صدور مجوز سقط می‌انجامد تصوری کاملاً نادرست است، زیرا تنها ناهنجاری‌های جنینی که موجب حرج مادر شود و یا بیماری‌هایی که در صورت ادامه بارداری برای مادر خطر جانی به همراه داشته باشد به صدور مجوز منجر خواهد شد.

کد خبر 469684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.