تامین آب پایدار برای فضای سبز کلانشهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در دو سال گذشته در حوزه آب‌رسانی و تصفیه تکمیلی پساب بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است تا با تأمین زیرساخت‌ها، آب پایدار برای عرصه‌های فضای سبز کلانشهر اصفهان فراهم شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع تصفیه‌خانه‌های پساب و تأمین آب مورد نیاز فضای سبز از پروژه‌های زیربنایی و اساسی است که شهرداری در سال‌های گذشته به آن ورود پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر از تصفیه خانه تکمیلی سپاهان‌شهر حدود ۱۴۰ لیتر بر ثانیه قابل برداشت است و مخازن انعقاد، لخته سازی و ته نشینی در محل تصفیه خانه در حال اجرا است که با احداث آنها تا سه ماه آینده، فرآیند تصفیه و کیفیت پساب خروجی ارتقا می‌یابد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: خط انتقال پساب سپاهان شهر به صفه با همکاری سپاه در حال اجرا است که فضای سبز صفه و مجموعه گل نرگس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

امیری ادامه داد: در تصفیه‌خانه تکمیلی شمال نیز ۱۴۰ لیتر بر ثانیه پساب وارد جریان تصفیه شده و ایستگاه پمپاژ پساب خام نیز در محل تصفیه خانه فاضلاب شمال در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: ۱۳ کیلومتر خط انتقال پساب از محل تصفیه خانه فاضلاب شمال تا تصفیه خانه تکمیلی در محل میدان المپیک اجرا شده و در مجموع در دو سال گذشته در حوزه آب‌رسانی و تصفیه تکمیلی پساب بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده تا با تأمین زیرساخت‌ها، آب پایدار برای عرصه‌های فضای سبز کلانشهر اصفهان فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در دو سال اخیر از ۸۸ کیلومتر طول شبکه برنامه‌ریزی شده، حدود ۶۴ کیلومتر آن اجرا شده و از ۲۸ هزار متر مکعب مخازنی که باید ایجاد می‌شده، تاکنون ۱۸ هزار مترمکعب ایجاد و مابقی در حال احداث است که امیدواریم تا خردادماه سال آینده کلکتورها، مخازن و خطوط انتقال آب فضای سبز تکمیل و تصفیه خانه‌های تکمیلی شمال واقع در میدان المپیک و جنوب واقع در میدان شهید قوچانی به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع با ۶۲۰ لیتر پسابی که به منظور آبیاری عرصه‌های فضای سبز شهر اصفهان می‌شود، پیش بینی شده حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از مساحت فضای سبز شهر اصفهان سیراب شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون حدود ۱۵ درصد از عرصه‌های فضای سبز با بیش از شش میلیون مترمکعب پساب، آبیاری می‌شود.

کد خبر 469683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.