بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مبارکه به صحن شورا می‌رود

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مبارکه تا اواسط بهمن‌ماه سال جاری تدوین شده و برای بررسی و تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر می رود.

سعید باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روند تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مبارکه در مراحل پایانی است، اظهار کرد: مهلت قانونی تدوین بودجه شهرداری بر اساس زمان‌بندی، پایان دی‌ماه است که به دلیل شرایط کرونا تا پانزدهم بهمن‌ماه تمدید شده است و شهرداری مبارکه در زمان مقرر لایحه بودجه را به شورای اسلامی شهر جهت بررسی و تصویب نهایی تقدیم خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه ادامه داد: برآوردهای اولیه از منابع و مصارف در بودجه تدوین شده که بخشی از این مصارف مربوط به هزینه‌های جاری و بخشی دیگر مربوط به تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی است.

وی اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری بر اساس دستورالعمل جدید تدوین بودجه شهرداری‌ها، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری‌های کشور و همچنین رویکردهای موردنظر مدیریت شهری در چارچوب مأموریت‌ها و برنامه‌های عملیاتی و اولویت‌های مدنظر شورای اسلامی شهر تدوین شده است.

باقری ابراز امیدواری کرد: با مدیریت هزینه‌ها و تعادل بخشی و توزیع متوازن منابع محله محور بتوانیم با وجود دو معضل کرونا و اقتصاد، سرزندگی و نشاط را در شهر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت افزایش درآمدهای پایدار شهری، تأکید کرد: بودجه شهرداری از لحاظ سرانه جمعیتی از حمایت‌های دولتی بسیار کمی برخوردار است و در تلاشیم تا با تغییراتی که در لایحه بودجه اعمال شده فشار کمتری بر شهروندان وارد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌عنوان یک اصل در شهرداری مبارکه پیگیری می‌شود، تصریح کرد: مدیریت شهری دنبال این است که بودجه سال آینده را با نگاهی کاملاً منطقی و کارشناسی شده تدوین و تصویب کند.

وی در خصوص رویکردهای بودجه شهرداری مبارکه برای سال آینده خاطرنشان کرد: رویکرد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، حرکت در مسیر توسعه شهری بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه راهبردی و عملیاتی شهر و شهرداری و با نگاهی بر تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام است.

کد خبر 469677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.