تهیه آیین نامه "ساز و کار فرماندهی میدان" هنگام وقوع بحران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه «آیین‌نامه سازوکار فرماندهی میدان در پایتخت هنگام وقوع بحران» جهت تصویب در ستاد بحران پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضا کرمی محمدی از تهیه «آئین‌نامه ساز و کار فرماندهی میدان در پایتخت هنگام وقوع بحران» خبر داد و اظهار کرد: هدف از این اقدام کنترل شرایط در صورت وقوع بحران تا زمان تصویب آئین‌نامه جدید قانون مدیریت بحران یا حتی اصلاح آن در مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به وجود ابهام در اختیارات شهردار و نیز نقش کمرنگ تهران در قانون جدید مدیریت بحران، گفت: امیدواریم این قانون توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اصلاح شود یا در قالب آئین‌نامه اجرایی ابهامات آن رفع شود، اما تا آن زمان آئین‌نامه مذکور می‌تواند در صورت وقوع هر نوع بحران احتمالی شرایط را در پایتخت قابل‌کنترل کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه موضوع تهیه و تدوین «آئین‌نامه سازوکار فرماندهی میدان در پایتخت هنگام وقوع بحران» در جلسه گذشته ستاد مدیریت بحران تهران با حضور شهردار و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح شد، اظهار کرد: در جلسه بعدی این ستاد که ممکن است در بهمن‌ماه جاری برگزار شود روند تصویب این آئین نامه انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت صلاحدید پس از تصویب آئین‌نامه در ستاد بحران تهران آن را به تصویب ستاد ملی بحران نیز می‌رسانیم.

کرمی محمدی با اشاره به مفاد این آئین‌نامه گفت: موضوع اختیارات شهردار تهران هنگام وقوع بحران، نقش کمرنگ پایتخت در قانون جدید مدیریت بحران، چگونگی تشکیل ستاد مدیریت بحران و کارگروه‌های آن در آئین‌نامه درج‌شده تا پس از تصویب بتوان از اعمال سلیقه شخصی در مدیریت بحران هنگام وقوع جلوگیری کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: بحران قابل پیش‌بینی نیست، لذا به نظر نمی‌رسد انتظار برای تصویب آئین‌نامه اجرایی قانون جدید مدیریت بحران باوجود اتمام مهلت قانونی تهیه و تصویب این آئین‌نامه امری منطقی باشد. از سوی دیگر رفع ابهام‌های موجود در این قانون نیازمند گذر زمان است، لذا تهیه و تصویب آئین‌نامه مذکور می‌تواند راهگشای مدیریت بحران برای هر رخداد احتمالی باشد.

کد خبر 469675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.