اولویت‌بندی‌های شهری مقامات پایتخت رومانی برای سال ۲۰۲۱

بهبودی از وضعیت بحرانی اقتصاد، توزیع سرمایه‌های اروپایی و شناسایی پروژه‌های مستلزم هزینه‌های کلان از مهم‌ترین اولویت‌های مقامات رسمی بخارست، پایتخت رومانی به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نیکوشور دن شهردار بخارست طی اولین گفتگوی رسمی خود در سال ۲۰۲۱، از اولویت‌های خود برای دولت و ۱۲ ماه آینده سخن به میان آورد. وی اعلام کرد که اهداف خود برای سال جدید را اولویت بندی کرده است و قصد دارد بهبودی از بحران مالی، حل مشکلات مراکز درمانی، ایجاد کمپین‌های واکسیناسیون کرونا و فراهم آوردن شرایطی برای شناسایی پروژه‌های مستلزم هزینه بالا را در راس برنامه‌های خود قرار دهد. البته برگزاری جلسات متعدد با مقامات محلی در مور تقسیم‌بندی بودجه شهر در سال جدید از ابتدایی‌ترین اقدامات نیکوشور دن خواهد بود و وظایف هر یک از این افراد تا پایان ۲۰۲۱ به طور دقیق مشخص خواهد شد.

در این راستا، شهردار اعلام کرده است که به مقامات هر منطقه بودجه مشخصی اختصاص خواهد داد تا این افراد با برنامه‌ریزی درست، وظایف خود را تا پایان سال به درستی انجام دهند. علاوه بر این، نیکوشور دن اعلام کرد که انتشار ویروس کرونا زیان‌های اقتصادی زیادی را بر شهر متحمل کرده و نیاز به کمک مالی دولت را افزایش داده است. به همین دلیل، درخواست خود را برای مقامات ارشد کشور ارسال کرده و از آنان خواسته است تا اوایل ماه اوت ۲۰۲۱، بخارست را از حمایت‌های مالی خود بهره‌مند سازند.

دن با اعلام اینکه سال گذشته شهر به خوبی مدیریت نشد، کمپانی‌های پایتخت را مسئول بسیاری از زیان‌های شهرداری دانست و از مسئولان خواست مشکلات به وجود آمده در این زمینه را به زودی برطرف کنند.

از سوی دیگر، نیکوشور دن خواستار راه‌اندازی دوباره سیستم حمل و نقل عمومی در شهر شد و ادعا کرد که در سال جدید، افزایش استفاده از این وسایل می‌تواند نقش مهمی در بهبود اقتصادی پایتخت رومانی ایفا کند.  

کد خبر 469649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.