نصب سردر یادمان شهدای انقلاب در مشگین شهر

شهردار مشگین شهر از نصب سردر یادمان شهدای انقلاب اسلامی در خیابان شهدای این شهر خبر داد.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سردر یادمان شهدای انقلاب اسلامی مشگین شهر در ابتدای خیابان شهدا همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت هشت تن از شهدای والامقام این شهرستان در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان نصب شد.

وی افزود: شهرستان مشکین شهر هشت شهید تقدیم انقلاب کرده است و این سردر یادمان شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و قدردانی از ایثارگری‌های شهدا در خیابان شهدا نصب شد.

شهردار مشگین شهر ادامه داد: این سردر با ۱۲ متر طول و شش متر عرض به صورت پشت رو ساخته شده و جنس آن از سازه فلزی بوده که به تصاویر هشت تن از شهدای انقلاب اسلامی مزین و در محل شهادت این شهدای والامقام نصب شده است.

وی اضافه کرد: طراحی این سردر توسط روابط عمومی شهرداری مشگین شهر انجام شده و برای ساخت آن مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال هزینه صرف شده است.

انوری آذر یاد آورشد: در سال جاری بیش از ٧٠ تابلو با اسامی شهدا تهیه و در معابر و خیابان‌های این شهر نصب شده است.

وی تاکید کرد: مباحث فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین برنامه‌هایی است که همواره در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش ایمنا؛ مشگین‌شهر در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ هشت شهید تقدیم انقلاب کرده است، شهیدان اباذر بیرامی، زینال مجتمع، محرم روحی، ذبیح‌الله رضایی، الماس تقی‌اوغلی، لطیف نظری، قباد سعادتی و قاسم عبدالعلی‌اوغلی هشت شهید دوران انقلاب اسلامی این شهرستان است.

مشگین شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 469640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.