شکوه دوباره در قلب تاریخی سمنان

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان گفت: عملیات اجرایی طرح بزرگ احیا و باززنده سازنده سازی محوطه شرقی مسجد امام خمینی (ره) سمنان دهه فجر آغاز می‌شود.

سعید پرسا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بافت تاریخی شهر سمنان نقش بسیار مهمی در شهر دارد چراکه این بافت به دلیل مرکزیت جغرافیایی، سهولت دسترسی، مرکزیت ثقل اقتصادی و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی دارای پتانسیل بالقوه بالایی بوده که از لحاظ مشکلات کالبدی (فرسودگی)، زیست محیطی، درهم پیچیدگی بافت و ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری سمنان در بازآفرینی بافت تاریخی شهر، افزود: در این دوره مدیریت شهری حدود ۴۰ پروژه بازآفرینی به مرحله اجرا رسید که پروژه احیا و باز زنده سازی محوطه شرقی مسجد امام خمینی (ره) موسوم به پروژه «پهنه شرقی» یکی از مهمترین آن است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با اشاره به موافقت شورای فنی میراث فرهنگی استان و کشور با اجرای این طرح، تصریح کرد: در دهه فجر سال جاری، عملیات اجرایی فاز اول این پروژه بزرگ با حضور مسئولان استانی و کشوری آغاز می‌شود.

وی گفت: این پروژه دارای ۳۲ واحد مسکونی، خدماتی و اداری و ۳۶ واحد تجاری، فرهنگی و خدمات محله‌ای بوده که پیش بینی می‌شود فاز اول آن در اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

پرسا خاطرنشان کرد: هدف اصلی اجرای این طرح، افزایش تعاملات اجتماعی و فرهنگی شهروندان و احیای فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی در شهر سمنان است.

به گزارش ایمنا، شهر سمنان دارای بیشترین بافت تاریخی در سطح استان است.

کد خبر 469632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.