اجرای نقش برجسته بتنی بر روی دیوارهای پل دانشگاه آزاد قزوین

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت:طراحی این پروژه با اقتباس از معماری و مینیاتور ایرانی و استفاده از نماد دروازه تهران‌قدیم اجرا شده است.

به گزارش ایمنا؛ داریوش قاسمی با بیان اینکه اجرای پروژه طرح نقش برجسته بتنی روی دیواره‌های پل دانشگاه آزاد به پایان رسید، اظهار کرد: یکی از دلایل انتخاب تکنیک بتنی در این دیوارنگاره امکان برجسته سازی کامل سطوح و همچنین ماندگاری اثر بوده است.

وی اضافه کرد: رنگ بندی اثر با در نظر گرفتن هماهنگی با سازه بتنی پل، همجواری با محور سواره رو و پرهیز از ایجاد آشفتگی بصری و همچنین تأکید بر برجسته سازی سطوح، ترکیبی از رنگ‌های خاکستری و بکر انتخاب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین افزود: طراحی این اثر توسط «محدثه قافله باشی» یکی از هنرمندان به نام قزوینی بوده و توسط گروه هنری باغ هنر ایرانیان اجرا شده که مساحت آن ۵۰۰ مترمربع است.

وی با بیان اینکه طراحی این پروژه با اقتباس از معماری و مینیاتور ایرانی و استفاده از نماد دروازه تهران قدیم اجرا شده است، تصریح کرد: نورپردازی این دیوارنگاره نیز به عنوان فاز دیگر آن در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با تأکید بر اینکه هنر شهری رابط بین سه رأس مثلث «مردم، مسئولان و فضای شهری» است، گفت: آثار هنری یک شهر با زندگی روزمره شهروندان ارتباط مستقیم دارد و به این دلیل می‌تواند سبک و سیاق زندگی شهروندان را تغییر دهد.

وی ادامه داد: آثار هنر شهری در امتداد جریان عادی زندگی شهروندان است و تأثیرگذاری آن‌ها بر مردم، روند تدریجی دارد و مشاهده‌ی پیوسته آن، یکی از ویژگی‌های هنر شهری است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اهمیت نقش شهروندان در کنار همه فعالیت‌های تعریف شده در حوزه مدیریت شهری برای بهبود وضعیت سیما و منظر شهری و کاهش آلودگی‌های بصری است که این مهم تنها با کمک شهروندان و توسعه آموزش‌های لازم در این حوزه محقق می‌شود.

کد خبر 469630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.