تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی است

مشاور شهردار کرمانشاه در سرمایه‌گذاری گفت: طراحی و محاسبات خط تله‌کابین کرمانشاه براساس استانداردهای جهانی انجام شده و کد تاییدیه آن در سایت جهانی به ثبت رسیده است.

به گزارش ایمنا، وحید شام بیاتی اظهار کرد: شرکت «اشکوفر» اتریش که یک شرکت معتبر در این زمینه در سطح بین‌المللی است استانداردهای لحاظ شده در این پروژه را تأیید کرده است.

وی به مباحث مطرح شده اداره استاندارد استان در خصوص عدم انطباق پروژه بر اساس استانداردها اشاره کرد و افزود: پروژه تله کابین کرمانشاه با توجه به محاسبات زمین و خاک منطقه با نرم افزارهای تخصصی سازه‌ای طراحی و آنالیز شده و تمام محاسبات نیز برای این اداره ارسال شده است.

مشاور شهردار کرمانشاه در سرمایه‌گذاری با اشاره به گزارش اداره استاندارد استان در خصوص وجود ۲۰۰ مورد ایراد اجرایی در پروژه تله کابین کرمانشاه، تصریح کرد: خط تله کابین بر اساس مستنداتی که به این اداره ارائه شده، شامل ۲۳ هزار قطعه اجرایی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این ایرادات، مشکلات فنی و مهندسی نبوده که امنیت پروژه را به خطر بیندازد، تصریح کرد: این ایرادات تنها مشکلات قطعه بود که اکثراً به دلیل عدم انطباق جوش بوده و به راحتی رفع شده است.

شام بیاتی با تاکید بر اینکه به دقت استانداردهای جهانی در اجرای این پروژه رعایت می‌شود، اظهار کرد: تاییدیه آزمایش بتن‌ریزی در پروژه تله کابین کرمانشاه آزمایشگاه مکانیک خاک برای سنجش میزان مقاومت هر پایه است.

وی تصریح کرد: بازرسی بعد از نصب آرماتورها و قبل از بتن‌ریزی پایه‌ها انجام می‌شود که در صورت وجود هرگونه مشکل بتن‌ریزی صورت نمی‌گیرد و حتی اگر بعد از بتن‌ریزی، آزمایشگاه مکانیک خاک مقاومت بتن را تأیید نکند آن را تخریب می‌کنیم.

مشاور شهردار کرمانشاه در امور سرمایه گذاری گفت: با توجه به وعده راه اندازی خط تله کابین به همشهریان و استاندار کرمانشاه در سال جاری، هم اکنون ۱۰ روز از درخواست برای بازرسی سازمان استاندارد از ایستگاه تیک آف هستیم که متأسفانه تاکنون صورت نگرفته است.

شام بیاتی با بیان اینکه در هر پروژه‌ای درصدی از خطا و اشکالات وجود دارد، افزود: حتی اگر ایرادات پروژه تله‌کابین کرمانشاه به ۵۰۰ مورد برسد در مجموع ایراد این پروژه ۲.۷ درصد می‌شود که یعنی بیش از ۹۷ درصد پروژه هیچ مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ایرادات گفته شده در هر مرحله از بازرسی و نظارت اداره استاندارد برطرف شده است، ادامه داد: بدون تاییدیه بازرسی سازمان استاندارد در یک مرحله، کار را در مرحله بعد آغاز نمی‌کنیم و باید سازمان استاندارد برای دیدن و مطرح کردن ایرادات و اشکالات بر روند اجرای پروژه نظارت کند.

مشاور شهردار کرمانشاه در سرمایه‌گذاری به استانداردهای موجود اشاره کرد و گفت: استانداردهای جهانی شامل ۲۰۰ مورد است که متأسفانه این تعداد در کشورمان به ۲۳ مورد می‌رسد و همین امر باعث می‌شود بازرسان سازمان استاندارد با بسیاری از موارد تله کابین آشنایی نداشته باشند.

وی با اشاره به تاریخ آخرین بازدید اداره استاندارد از پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهار کرد: آخرین بازدید این اداره در تاریخ ۲۰ آبان ماه سال جاری و بعد از ساخت سه پایه از پایه‌های این پروژه بوده که کل این پایه‌ها ۱۲۰ قطعه اتصالی داشته است.

شام بیاتی با بیان اینکه در امور تله‌کابین، هم اکنون حدود ۷۰ درصد از پایه‌های این پروژه ساخته شده و از این تعداد حدود ۶۰ درصد آن نصب شده است، از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه تله کابین کرمانشاه خبر داد و گفت: اجرای این پروژه را در چند جبهه پیش می‌بریم که یکی از این جبهه‌ها بحث ساخت پایه‌ها است و هم اکنون پیشرفت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل ۱۱ پایه می‌شود، تاکید کرد: پایه شماره هشت پروژه تله کابین کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین پایه‌های تله‌کابین در سطح کشور است.

منبع: ایرنا

کد خبر 469626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.