روحانی: واکسیناسیون کرونا در ایران هفته های آینده آغاز می‌شود

رییس جمهوری تاکید کرد: دولت مصمم است ظرف هفته‌های آینده و با ورود اولین محموله واکسن خریداری شده، عملیات واکسیناسیون را در کشور مطابق جدول طراحی شده از جامعه هدف آغاز کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و پس از دریافت گزارش‌های دستگاه‌های ذیربط نظیر بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین اقدمات صورت گرفته برای تامین ارز و منابع مورد نیاز برای ساخت، تامین و واردات واکسن کرونا، گفت: تامین واکسن کرونا جزو اولویت‌های کشور است.

رییس جمهوری با بیان اینکه باید در کنار سایر احتیاجات دارویی و تجهیزات پزشکی، واکسن کرونا با اولویت تولید و تامین شود، اظهارداشت: اگر تحریم‌ها، مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در تامین منابع خرید واکسن از سوی دولت تروریست ترامپ نبود، قطعاً واکسیناسیون را خیلی زودتر می‌توانستیم آغاز کنیم و این نیز این جنایتی بود که آمریکایی‌ها در حق ملت ایران انجام دادند.

روحانی تصریح کرد: به رغم همه این مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها، اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام شده و اولین محموله آنکه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است ظرف هفته‌های آتی وارد کشور می‌شود و بلافاصله نیز درچارچوب سند ملی تدوین شده، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

در این جلسه همچنین قرارگاه عملیاتی، گزارش تکمیلی از احتمال شیوع موج چهارم کرونا و مخاطرات آن و نقش عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله در سفرها و اجتماعات مذهبی، ملی و خانوادگی ارائه و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

رییس جمهوری در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی در خصوص تشدید نظارت‌ها ماموریت داد و گفت که باید تکلیف هر دستگاه نظارتی در خصوص اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص شود و در قبال آن پاسخگو باشد.

روحانی اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌های نظارتی نیز باید گزارش‌های خود را در خصوص نحوه اجرای پروتکل‌ها بسرعت تنظیم و ارسال کنند و با متخلفین و کسانی که این دستورالعمل‌ها را به طور دقیق اجرا نمی‌کنند، برخورد قانونی انجام گیرد.

رییس جمهوری تاکید کرد: جلوگیری از بروز موج چهارم کرونا که می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بسیار مهم است و قطعاً اگر همه دستگاه‌ها با هماهنگی کار کنند، می‌توانیم با بهره‌گیری از تجربیات مهار سه موج قبلی و همراهی مردم در رعایت کامل دستورالعمل‌ها، مانع شکل‌گیری موج چهارم شویم.

روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسه همچنین درباره موضوعات مختلف از جمله خریدهای شب عید و وضعیت ناپایدار برخی شهرها و تمهیدات متخذه برای جلوگیری از این وضعیت، گفت و گو و راهکارهای لازم را به بحث گذاشتند.

رییس جمهور تاکید کرد: باید نظارت کیفی لازم برای تولید واکسن‌های داخلی انجام شود و همه حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

کد خبر 469561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.