۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
پراگ تا سال ۲۰۳۰ هوشمند می‌شود

مقامات شهری پراگ برنامه عملیاتی شهر هوشمند ۲۰۳۰ را تصویب کردند که بر اساس آن بهره‌وری انرژی و حمل و نقل تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه عملیاتی شهر هوشمند پراگ، پایتخت جمهوری چک، توسط سازمان‌های مختلف شهری در دهه آینده اجرا خواهد شد. اخیراً یک برنامه جامع در زمینه طرح‌های برنامه‌ریزی شده در این شهر ارائه شده است که توصیفی از اهداف کوتاه مدت و میان مدت در حوزه‌های مختلف شهر هوشمند مانند بهره‌وری انرژی، حمل و نقل و خودروهای الکتریکی را ارائه می‌دهد.

به گفته شهردار پراگ، مفهوم پراگ هوشمند در سال ۲۰۳۰ میلادی مبتنی بر استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای تبدیل کلانشهرها به مکانی دلپذیر برای زندگی است. پروژه‌هایی که به بهبود کیفیت زندگی شهروندان پراگ کمک می‌کنند، باید بر اساس اطلاعات به دست آمده از بستر داده پروژه Golemio در شهر پراگ باشد. این شهر مجموعه‌ای از پروژه‌ها را در اختیار خواهد داشت که مقامات شهری اجرای آن‌ها را همسوی زیست‌پذیری هرچه بیشتر شهر ارزیابی می‌کنند.

بنابراین، انتظار می‌رود برنامه اجرایی با استفاده از شاخص‌های ارزیابی برای مناطق جداگانه، جهت‌گیری دقیق‌تری از اجرای پروژه‌های شهر هوشمند ارائه دهد. برنامه‌های پروژه‌های جداگانه با توجه به محور تمرکز خود به چندین گروه تقسیم می‌شوند. با در نظر گرفتن این موضوع که منطقه هوشمند شهر پراگ در زمینه توسعه و نوآوری به یکدیگر است، تعیین لیست نهایی پروژه‌های قابل اجرا در این منطقه تا سال ۲۰۳۰ غیر ممکن است. بنابراین، یک بار در سال این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پروژه‌های جدید به آن اضافه می‌شود.

از آنجایی که اهداف شهر هوشمند پراگ در راستای حفاظت از محیط زیست و پایداری آن است، برنامه اجرایی سال ۲۰۳۰ بر اساس شرایط آب و هوایی شهر پراگ طراحی شده است. به نظر می‌رسد که با اجرای پروژه‌های در نظر گرفته شده برای این شهر هوشمند، انتشار کربن دی اکسید بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ میلادی، حداقل ۴۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و تا سال ۲۰۵۰ میلادی به صفر می‌رسد.

پراگ تا سال ۲۰۳۰ هوشمند می‌شود

کد خبر 469512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.