سهم۱.۳ درصدی ناوگان اتوبوسرانی مشهد از آلودگی هوای این کلان‌شهر

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: برابر سیاهه انتشار آلایندگی هوای شهر مشهد، سهم ناوگان سازمان اتوبوسرانی از آلودگی هوای این کلانشهر ۱.۳ درصد است که البته خود را متعهد می‌دانیم که این سهم حداقلی را نیز به صفر برسانیم.

عباس اتحادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی مشهد در راستای کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: در حال حاضر سوخت ناوگان اتوبوسرانی مشهد دارای استاندارد یورو ۴ بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی با تاکید بر انجام معاینه فنی اتوبوس‌های مشهد در موعد مقرر، تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی در بازه زمانی مشخص شده و بر اساس سن ناوگان به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند و در حال حاضر تمام ناوگان اتوبوسرانی مشهد دارای مدرک معاینه فنی معتبر هستند.

سخنگو و مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: کارکنان حوزه تعمیراتی برای رفع دودزایی و روغن‌ریزی اتوبوس‌ها اهتمام ویژه دارند و چنانچه اتوبوسی دچار نقص فنی، دودزایی یا روغن‌ریزی باشد، به مراکز تعمیراتی اعزام و تا زمان حل مشکل به خط باز نمی‌گردد.

وی با بیان اینکه سرویس‌های پیشگیرانه دوره‌ای (از جمله سرویس روغن و بررسی قطعاتی که در اثر استهلاک ناوگان دچار آسیب شده) که نقش مهمی در سلامت فنی ناوگان دارد به صورت بازه‌های تعریف شده برای ناوگان در حال انجام است، گفت: نظارت مستمر وضعیت اتوبوس‌ها توسط همکاران انتظامات با حضور عوامل راهور به صورت روزانه انجام می‌شود.

اتحادی اظهار کرد: طرح خاموش کردن اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای خطوط که از چند سال پیش آغاز شده، همچنان در حال اجرا بوده و نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا داشته است.

وی تصریح کرد: امسال علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ۲۰۱ دستگاه ناوگان جدید وارد چرخه حمل و نقل عمومی مشهد شده است.

سخنگو و مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه برابر سیاهه انتشار آلایندگی هوای شهر مشهد، سهم ناوگان سازمان اتوبوسرانی این کلان شهر از آلودگی هوا ۱.۳ درصد است، گفت: سازمان اتوبوسرانی خود را متعهد می‌داند که این سهم حداقلی را به صفر برساند؛ البته مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی دارد.

کد خبر 469486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.