فرش دستبافت مددجویان کمیته امداد با برند «احسان» ثبت جهانی شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: فرش دستبافت تولیدی مددجویان کمیته امداد به لحاظ برخورداری از کیفیت، طراحی، نوع نخ و تنوع در بافت با سابقه بیش از ۳۵ سال، از سوی سازمان مالکیت معنوی جهانی با عنوان برند «احسان» ثبت جهانی شد.

به گزارش ایمنا، سیدمرتضی بختیاری در حاشیه آئین رونمایی از نشان احسان که با حضور برخی مسئولان قضائی و ارتباط ویدئو کنفرانسی با کارشناسان چند کشور خارجی در زمینه فرش ایرانی برگزار شد، اظهار کرد: نشان احسان به عنوان اولین علامت جمعی فرش با ذینفعی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه و ثبت سازمان جهانی مالکیت معنوی به کمیته امداد اهدا شد.

وی تصریح کرد: فرش تولیدی مددجویان کمیته امداد به عنوان اولین برندی که در رابطه با فرش ایرانی اعلام شده، پس از ثبت جهانی از امروز به صورت رسمی در قالب یک اقدام ارزشمند رونمایی شد.

بختیاری با بیان اینکه برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باید از توانمندی همه دستگاه‌های موجود فعال در زمینه اشتغال و کسب و کار استفاده کرد، افزود: امیدوارم با این اتفاق بزرگ و خیر، از این پس شاهد رونق بازار فرش در کشور به خصوص در امر صادرات باشیم.

وی تصریح کرد: امروز خوشحال هستیم و به همه مددجویان عزیزی که وظیفه نوکری آنها را داریم به طور رسمی اعلام می‌کنیم که محصولات فرش شما که در خانه بافته می‌شود با ثبت جهانی آن به عنوان الگویی برتر در جهان شناخته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با قدردانی از مددجویان و تلاشگران عرصه تولید فرش و مسئولان قوه قضائیه و سازمان ثبت و املاک کشور، گفت: در این زمینه مسئولان سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور و دیگر مسئولان قوه قضائیه و نیز مسئولان مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه تلاش بسزایی از خود نشان دادند.

منبع: ایرنا

کد خبر 469474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.