از شفافیت درباره دستگیری دو شهردار منطقه تا ابهام‌زدایی بودجه غیرنقد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به شفاف نبودن موضوع دستگیری دو شهردار منطقه تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق شناس در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران و رئیس شورای شهر با اشاره به دستگیری دو شهردار منطقه ۸ و ۲ توسط مراجع امنیتی گفت: متأسفانه ابعاد ماجرا برای شهروندان و پیگیری کنندگان مسائل شهر هنوز روشن نیست.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت جامعه و شهروندان از شهردار تهران که تنها در یک توییت نسبت به این اتفاق اظهار نظر کرده است و شخص رئیس شورای شهر انتظار می‌رود این اطلاعات تا جایی که به نحوه رسیدگی‌ها آسیبی نمی‌زند در اختیار رسانه‌ها و شهروندان قرار گیرد.

حق شناس ادامه داد: از سوی دیگر انتظار می‌رود قوه قضائیه و ریاست آن به این مهم نیز توجه کنند و افکار عمومی را در جریان روند رسیدگی‌ها قرار دهند. در حالی که چند سال از دستگیری قائم مقام وقت شهرداری تهران می‌گذرد هیچ خبر دقیق و روشنی از میزان هدررفت اموال مردم نداریم.

وی افزود: با گذشت بیش از سه سال و نیم انتظار داریم که مردم و افکار عمومی در جریان آنچه می‌گذرد قرار گیرند.

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم در تذکری گفت: یکی از مسائل مهم در منابع و مصارف شهرداری منابع غیر نقد و ابهامات و مسائل غیر شفافی است که در این حوزه وجود دارد.

وی ادامه داد: در همین منابع غیرنقد مقداری هم که وصول می‌شود کم است و تهاتر مناسبی بین بدهکار و طلبکار صورت نمی‌گیرد به همین منظور در بند ۳ تبصره ۷ بودجه سال ۹۹ الزامی برای شهرداری قائل شدیم تا سامانه بازار الکترونیکی تهاتر منابع غیر نقد شهرداری تهران با هدف شفاف سازی تعاملات مودیان بدهکار و طلبکار و تهاتر فی مابین را راه اندازی کنند.

الویری گفت: ما می‌توانیم با ساماندهی مناسبی منابع غیر نقد را از مودیان بدهکار جذب و در اختیار طلبکاران شهرداری قرار دهیم اما متأسفانه هنوز در این زمینه کاری انجام نشده است.

وی در ادامه تذکر خود را قرائت کرد و گفت: شهردار تهران موظف است به منظور سامان بخشی و شفافیت و حاکمیت انضباط در حوزه مدیریت منابع غیر نقد نسبت به راه اندازی سامانه بازار الکترونیک تهاتر منابع غیر نقد شهرداری تهران با هدف شفاف سازی تعاملات مودیان بدهکار و طلبکار و تهاتر فی مابین به عنوان استفاده از خدمات کارگزاران ایجاد کند. با عنایت به تکالیف فوق، شهرداری تهران باید نسبت به سامانه مذکور اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 469445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.