کسب درآمد پایدار با چشم اندازهای بلندمدت و میان مدت

شهردار زرین شهر گفت: سرمایه گذاری که توسط شهرداری در پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر انجام شده تنها با هدف کسب درآمد پایدار برای شهرداری بوده تا از منافع آن برای پروژه‌های شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: جلسه فوق‌العاده شورای ترافیک شهرستان لنجان با هدف ساماندهی وضعیت حمل بار شهرک حمل و نقل زرین شهر و هماهنگی در راه اندازی نرم افزار اعلام بار الکترونیک برگزار شده و معرفی این طرح برای هیئت مدیره انجمن صنف کامیون‌داران، مسئولان شهرستان و ذی نفعان این پروژه استراتژیک انجام گرفت.

وی افزود: در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر پیگیری‌های متعددی در راستای رفع مشکلات پیش روی راه اندازی شهرک حمل و نقل کالا در زرین شهر انجام شد و فراز و نشیب بسیاری را در این مسیر طی کردیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: اصل موضوع برای انجام پیگیری‌ها سرمایه شهروندان زرین شهر است که در اختیار شهرداری قرار داشت و ۱۵ سال پیش در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر سرمایه گذاری شد حال باید توجه داشت بر اساس قانون، حمل و نقل درون شهری بر عهده شهرداری‌ها قرار دارد و این نهاد هیچ گونه تعهد و الزام قانونی برای انجام حمل و نقل جاده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه کسب درآمد پایدار برای شهرداری زرین شهر با چشم اندازهای بلندمدت و میان مدت تعریف شده است، ادامه داد: سرمایه گذاری که توسط شهرداری زرین شهر در پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر انجام شده تنها با هدف کسب درآمد پایدار برای شهرداری بوده تا از منافع آن برای پروژه‌های شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان هزینه شود.

محمدی اضافه کرد: شهرداری زرین شهر در راستای افتتاح پروژه شهرک حمل و نقل و به دنبال آن کسب درآمدهای زیرساخت‌های فناورانه و سخت افزاری مورد تعهد خود را در این مجموعه مهیا کرد تا منابع درآمدی پایدار برای شهرداری محقق شود.

وی با بیان اینکه طی ۱۵ سال اخیر سرمایه‌های شهر در پروژه شهرک حمل و نقل معطل مانده بود، عنوان کرد: از زمان افتتاح و استقرار شرکت‌های حمل و نقل در شهرک آنگونه که انتظار می‌رفت برنامه‌های مد نظر با سرعت حرکت نکرد و علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، سرمایه گذاران بخش خصوصی، شهرداری زرین شهر و اعضا شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری نتیجه‌ای به همراه نداشت.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع دیگر برای شهرداری زرین شهر توجیهی وجود ندارد که سرمایه شهر بیش از این معطل بماند از این رو انتظار می‌رود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عنوان متولی اصلی و سازمانی که موافقتنامه اصولی این شهرک را صادر کرده نماینده ویژه‌ای را انتخاب و انجمن شرکت‌ها و همچنین انجمن صنف کامیون داران کمک کنند طرح اعلام بار الکترونیک به شکل جدی اجرایی شود.

وی متذکر شد: انتظار شهروندان خصوصاً صنف کامیون داران این است که سهم بیشتری از باری که در شهرستان لنجان تولید می‌شود در اعلام بار شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در نظر گرفته شود تا عوائد آن شامل رانندگان، کامیون داران و … شود از این رو بر اساس تعهدات ارائه شده انتظار می‌رود افزایش این سهم در گذر زمان و فرایندی مشخص به گونه‌ای دنبال شود که به ۱۰۰ درصد برسد.

محمدی تاکید کرد: اگر سهم اعلام بار تولید شده در شهرستان لنجان افزایش یابد، بخش خصوصی نیز ساخت و ساز را در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر آغاز خواهد کرد و امید به این سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران و همچنین شهروندان افزایش می‌یابد.

کد خبر 469409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.