اینترنت رایگان به چه کسانی می رسد؟ + جزئیات

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد رایگان شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس اظهار کرد: در حال حاضر برخی از دانش آموزان در مناطق مرزی و کوهستانی قادر به استفاده از سامانه شاد نیستند زیرا آنتن دهی مناسب در این مناطق وجود ندارد و دانش آموزان مجبورند برای آموزش آنلاین به بالای تپه‌ها و کوه بروند.

وی افزود: در راستای وضعیت نامناسب برخی دانش آموزان در کشور برای آموزش آنلاین طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح شد و طی جلساتی با نمایندگان وزارت ارتباطات و مخابرات و همچنین آموزش و پرورش در کمیسیون مصوب شد که دولت در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ استفاده دانش‌آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) را به صورت رایگان در اختیار قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون در تلاش است که طرح اینترنت رایگان را برای دانشجویان نیز اجرا کند، اما متأسفانه به دلیل هزینه زیاد این طرح در حال حاضر این طرح قابل اجرا نیست زیرا اکنون اولویت کمیسیون رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان مناطق محروم است.

شادمهر ادامه داد: حدود ۳ میلیون دانش‌آموز که در مناطق محروم و مرزی حضور دارند و فاقد سیستم آنتن دهی هستند شامل این طرح خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش‌آموزان از اوایل بهمن ماه اجرا شود.

کد خبر 469391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.