حمایت از ایده‌های فناورانه با اجرای طرح "گرنت"

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: طرح گرنت در راستای حمایت از برنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در توسعه کارآفرینی و نوآوری و حرکت به‌سمت دانشگاه‌ها و مؤسسات کارآفرین اجرا خواهد شد.

جعفر قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح گرنت، فناوری برنامه‌ای حمایتی است، اظهار کرد: این برنامه در سال جاری توسط دفتر امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری با همکاری برخی از پارک‌های علم و فناوری کشور و برای حمایت مالی از پایان نامه‌ها و رساله‌های دارای ایده‌های فناورانه و بازارگرا در کشور در قالب گرنت جوانه در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای حمایت از برنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در توسعه کارآفرینی و نوآوری و حرکت به سمت دانشگاه‌ها و مؤسسات کارآفرین اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در مرحله اول وزارت علوم تحقیقات و فناوری به همراه شش پارک علم و فناوری کشور از جمله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، به عنوان سازمان حامی از پایان نامه‌های منتخب در حوزهICT حمایت مالی به عمل می‌آورد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص حمایت طرح گرنت فناوری از سایر طرح‌ها در دیگر حوزه‌های کاری افزود: طبق برنامه در دوره‌های بعدی طرح گرنت فناوری با مشارکت دیگر سازمان‌های حامی در سایر حوزه‌های کاری، سایر طرح‌ها نیز مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه‌های همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی با دفتر امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و پارک فناوری اطلاعات، اضافه کرد: دفتر ارتباطات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دفتر امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال جاری از تعدادی از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های استان حمایت مالی به عمل خواهد آورد.

قیصری با تاکید بر اینکه مرحله اول طرح گرنت فناوری در سال جاری در حال اجرایی شدن است، خاطرنشان کرد: در مرحله اول این برنامه که در حال اجرا است، طی فراخوان انجام گرفته در دانشگاه‌های اصفهان تعداد ۶۰ طرح پس از داوری در دانشگاه‌های مربوطه و پذیرش به شهرک معرفی شده است تا پس از تأیید در کارگروه منطقه‌ای گرنت فناوری از حمایت‌های آن استفاده کنند.

کد خبر 469365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.