۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
هوای اصفهان "قابل قبول" است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ساعات منتهی به صبح امروز با میانگین ۷۹ در وضعیت "زرد" و قابل قبول ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز سه شنبه - سی ام دی - با میانگین ۷۹ در وضعیت (زرد) سالم ثبت شد.

کیفیت هوای این کلان‌شهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۰۴ وضعیت (نارنجی) و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بنا به اعلام کارشناس اداره هواشناسی استان اصفهان شاخص کیفی هوا به علت غبار صبحگاهی هم اکنون در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۱۰۴، خیابان استانداری با شاخص ۱۱۰، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۱۳ و کردآباد با شاخص ۱۳۲ (نارنجی) و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین کیفیت هوا در ایستگاه‌ها خیابان پروین ۸۸، خیابان فرشادی با شاخص ۶۵، میدان فیض با شاخص ۶۹، خیابان کاوه با شاخص ۷۸، میدان انقلاب با شاخص ۷۹، خیابان رهنان با شاخص ۶۳، رودکی با شاخص ۷۳، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۵۹ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۷۷ در وضعیت " زرد" و سالم گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله شاهین شهر با میانگین ۶۰، مبارکه با میانگین ۵۲ و سجزی با میانگین ۸۲ قابل قبول "سالم" است؛ وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 469342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.